Kaksplus.fi

torstai 25. toukokuuta 2017

Päiväkotipaikka löytyi helposti.

Mun uuden työn aloitus lähenee – enää reilu viikko kotiäitinä. Työsopimuksen kirjoittamisesta oli pikkuisen vajaa kaksi viikkoa työn alkuun, joten päivähoidon miettimisessä piti olla nopea. Ajattelin joskus, että haluan Leon ehdottomasti perhepäivähoitajalle. Meidän lähellä on pari tuttua hyvää hoitajaa. Realiteetit kuitenkin pistivät nyt vastaan tässä päätöksessä – ei voida olla satavarmoja, että ehditään neljäksi hakemaan poikaa, varsinkin kun miehen työajat on melkoisen epäsäännölliset. 

Suoraan sanottuna menin päivähoidon hakemisessa helpoimman kautta. Soitin ensimmäisenä läheiseen yksityiseen päiväkotiin josta olin kuullut hyvää, ja onneksemme siellä oli tilaa. Näin lyhyen tutustumisen perusteella paikka vaikuttaa mukavalta ja hoitajat lempeiltä. Ei huolta, etteikö Leo viihtyisi.

Kummallista, sillä enää mua ei jännitä päiväkodin aloitus niin paljon kuin ennen se olisi. Enemmän mä stressaan sitä, kuinka mä pärjään töissä. Työnkuva on keikkatöistä osittain tuttua, mutta kokonaisuudessaan mulla tulee olemaan aivan valtavasti uutta opittavaa. 


Uskon, että Leo tulee pärjäämään päiväkodissa hienosti. Vielä puoli vuotta sitten olin aivan toista mieltä, mutta kehitys siitä onkin ollut aivan huimaa. Ujosta ja rauhallisesta pojasta on kasvanut villikko, joka puhuu ja laulaa niin, ettei hiljaisia hetkiä enää juuri ole. Kaverit ovat nykyään selkeästi todella tärkeitä, eikä pelkkä äiti enää riitä viihdykkeeksi. Onkin kiva, että yksi naapurin lapsi on Leon kanssa samassa päikkyryhmässä. 



Oon tosi innoissani uudesta työpaikasta. Hassua, koska aikaisemmin ajatus kokopäivätyöstä tuntui lähinnä pahanmakuiselta pakkopullalta. On ihan mahtavaa, että pääsin just niihin töihin mihin halusinkin. Tietty on haikeaa, että yksi ovi meidän elämästä nyt sulkeutuu. Työpaikan tai lähinnä tehdyn tilin myötä kuitenkin aukeaa myös paljon uusia ovia. Sellaisia ovia meidän taloudessa ei olekaan vähään aikaan nähty. 

11 kommenttia:

  1. Onneksi lapset on supersopeutuvaisia, ja hienosti se menee:) Mun blogissa alkoi kiva arvonta Ti-Ti Nallen taloon, kurkkaile!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi! Meillä tutustuminen mennyt nyt tosi hyvin :)

      Poista
  2. Hieno homma kun asiat vaan loksahtelee paikoilleen! Meillä myös päiväkodin aloitus elokuussa edessä ja jotenkin ahdistus on lieventynyt kyllä alkuvuodesta samaan tahtiin kun huomannut tuon pojan kehityksen sosialisempaan ja touhukkaampaan suuntaan. Vaikka kyllähän se silti jännittää! Mulla vielä koulua 1,5v jäljellä, joten josko se vielä toisi pehmeämmän aloituksen, jos ei ihan täyspitkiä viikkoja ja päiviä heti alkuun :) Ihanaa uudenlaista aikaa ja kesää teille!
    //Nanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se todellakin helpottaa kun muksun taidot karttuu. 😊👌🏻 Kiitos ja aurinkoista kesää! ❤️☀️

      Poista
  3. Ihanaa että päiväkoti löytyi :)

    VastaaPoista
  4. Ihanaa lukea tämmöisiä fiiliksiä, tuli itelle heti helpottuneempi olo tulevaisuuden suhteen!! Meillä nyt 1v 3kk poitsu joka on aikamoinen äidin lahkeessa roikkuja, enkä vois kuvitellakaan pistäväni sitä vielä hoitoon. Ja ihan kauhulla jo nyt mietin sitä hetkeä kun se joskus pitää tehdä. Sait mun olon sen suhteen helpottumaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa jos helpotti! Me oltiin tänään toinen puolikas päivä pojan kanssa ja mulla oli jo oikeastaan olo, että poika olisi pärjännyt ilman muakin jo. Tyyppi meni niin ihanasti porukan mukana, leikki uusien kavereiden kanssa – ja mikä parasta – istuskeli pitkät pätkät aivan ihastuneena yhden hoitajan sylissä. ❤️ Oon todella tyytyväinen meidän päiväkotiin. 😊 Kivaa kesää teille! Kyllä se lahkeessa tippuminen vielä helpottaa 🙈❤️

      Poista
  5. Meillä on myös 1v3kk poika joka on myös äidin perään. Pärjää kyllä oikein hyvin isän kanssa, kunhan en ole paikalla ;) Hoidossa ei ole juurikaan ollut, edes isovanhemmilla. Meillä hoitoon on tarkoitus mennä syyskuussa ja kieltämättä jännittää että miten sujuu. Olen varannut tuohon harjoitteluun monta viikkoa.
    Välillä mietin että pitäisikö tuota hoitoon menoa vielä lykätä mutta olen kyllä myös sen verran itsekäs että kaipaan jo töihin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti pääsette hyvin päiväkodin makuun kun on pitkä tutustuminen! 😊👌🏻 Meillä on mennyt aivan yllättävän kivuttomasti. Parasta on, kun voi luottaa ihaniin hoitajiin. Tänään poika oli kuulemma saanut nukahtaa hoitajan syliin kun ei malttanut rauhoittua. ❤️ Rauhoittaa tosi paljon mun mieltä 😄

      Poista

Kiitos kommentista! ♥