Kaksplus.fi

sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Virpomisesta ja suklaamunien huonoista ylläreistä

Käytiin tänä vuonna ensimmäisen kerran virpomassa. Luulen, että olin itse eniten innoissaan koko touhusta. Pojalla oli päällään nallehaalari ja nenä maalattu. Meidän kahden virpomistvitsan tekemisestä vastasin minä, sillä aikaa kun taapero tyhjensi järjestelmällisesti askartelulaatikon sisältöä lattialle. Käytiin virpomassa molemmat mummot ja palkaksi saatiin suklaata. Mä hoidin valtaosan suklaan syömisestä, mutta myös taapero sai osansa. 


Suklaamunan sisältä paljastui kahdeksan pikkurillin kynnen kokoista ruskeaa ukkelia ja en voi kun ihmetellä, että miksi? Eihän niillä näe leikkiäkään ja on just sen kokoisia, että joku vielä työntää ne nenään tai korvaan. Ja tietysti näistä turhukkeista tulee kuitenkin niitä tärkeimpiä juttuja. Esimerkiksi Hesen piirrustusvihko ja Supermarsu junalippu on niin "iiihania" kovaa ja korkealta. Huonoimmista suklaamunaylläreistä tämä taisi mennä ykköseksi. Hyvänä tokana sentin mittainen leimasin, joka oli kuivunut niin ettei sillä voinut leimata. 



Meillä kävi muutama virpoja josta olin älyttömän onnellinen. Viime vuonna meille ei nimittäin tullut ketään ja mä jouduin syömään kilon (siis ihan oikeasti yhden kilon) verran karkkia. Ostin silloin vielä halvimpia hedelmäkarkkeja mitä kaupasta löysin ja silti, silti ne piti syödä kun syömättäkään ei voinut jättää. Tänä vuonna olin fiksumpi ja ostin hyvää suklaata, ihan vaan siltä varalta että ne joutuu syömään itse. No mieshän sitten joutui lauantaina vielä ostamaan lisää kun ne ensimmäiset olivat kadonneet ihan huomaamatta. 



Rairuohotkin ovat lähteneet nyt kasvamaan. Vähän epäilytti, koska taapero kippasi siemenet lattian kautta tuossa yksi päivä ja mä jouduin keräilemään niitä yksitellen takaisin purkkeihin. Kyllä nää vielä ensi viikoksi saadaan komeaan kuntoon.


Kävittekö te (tai siis teidän lapset) virpomassa? 

2 kommenttia:

Kiitos kommentista! ♥