Kaksplus.fi

torstai 6. huhtikuuta 2017

Samistellaanko teillä?

Samistelu. Sana jota en tuntenut nykyisessä merkityksessään ennen äidiksi tuloa. Veikkaan, että jos hypätään parinkymmenen vuoden päähän, niin nykyinen taaperoni nauraa tikahtuakseen asuvalintojani. Mutsi, mitä sä ajattelit? Ja sitten mä selitän, että mä olin kyllä ihan ajan hermolla ja melkein sen hetken muodin huipulla. Kuule näiden legginssien perässä äiti juoksi ku kylän hulluin ja ihan käytin minuutteja päivästä miettien, että minkälaiset asut puettaisiin. 

Kai tämä on sellaista muotia, joka tavallaan tulee äitiyden myötä. Legginsit, imetyskorut ja säänmukaiset varusteet ovat aikalailla sellaiset äitiyden starttipäkkiin kuuluvat jutut. Ei kaikkien, mutta useiden. 



Nykyään aika moni äiti tykkää samistella lapsensa kanssa. Vähintäänkin värikoodaten jos nyt ei prikulleen. Oon naureskellut, että todennäköisesti muutaman ystävän tyttölasten vaatekaapeista löytyy suurimmaksi osaksi samaa kamaa kun mun vaatekaapista, eri koossa vaan.  Mä en oikeasti osaa analysoida tälle kummempaa syytä, kun se nyt vaan on kivaa. Ainakin se on pirun hyvä väli yrityksille myydä vähän lisää kun kaikkea saa kaikille. Ällösöpöä, kivaa, ihanaa ja hauskaa. Tämä on mun lapsi ja jos et huomannut niin mä oon sen äiti. Tiimiasu! 

Kauhean käteväähän samistelu on monessa mielessä. 

"Joo, kadonnut semmonen vajaan metrin mittainen kaveri, joka on pukeutunut samoihin vaatteisiin kun mä."
"Tuo tuolla on mun, joka on miniatyyri kopio musta."
"Otetaan nämä legginssit koossa 90cm ja XS. Prikulleen samanlaiset, kiitos."
"Tehdäänkö näitä aikuistenkin koossa? Ai ei? Nevermind."

Sitten kun lapsi vähän kasvaa, niin sen voi opettaa päättämään päivän vaatteet puolestasi. Siinä vaiheessa me todennäköisesti sitten pukeudutaan Leon kanssa räiskyvän punaisiin Cars-paitoihin ja crocseihin. Hmh, tai sitten ei.


Ei me aina päästä varpaisiin samoissa asuissa olla. Siitä tulisi jo ehkä hiukkatirallaa hölmö olo, mutta hyvin usein ollaan samoissa kuoseissa ja väreissä. Monet on vitsailleet, että enää mun mieheltä puuttuu legginssit. Se olis niin hauskaa. Siis kuvitelkaa nyt lähemmäs 190cm mies lettilegginsseihin. Kumma juttu, ettei ole syttynyt idealle.


Pukeudutteko te samanlaisiin vaatteisiin kun teidän muksut?


7 kommenttia:

  1. Siis mun mielestä samistelu on niiiin hauskaa! Tai ite en pue samaa kun tytöt mut tytöt voisin keskenään pukea samaan päästä varpaisiin 😅😅 Mutta ootte Leon kanssa kyllä tosi söpöjä samiksia 💙

    VastaaPoista
  2. Oijjoijjoi olis niin hauska et teiän koko perheellä olis letit jalassa hahaaa! :D Meiltä löytyy joitain samisjuttuja, muttei kauheesti vielä, ihme kyllä! :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 😂😂 eikö! Mä niin nään jonkun joulukorttikuvan tästä. Ihana N ❤️

      Poista
  3. Ostan pojille samanlaisia vaatteita, välillä he on ihan kokonaan samanlaisissa vaatteissa ja joskus vaikka vaan paidat on samalaiset/samantyyliset.. Ommellessani teen yleensä kaks samanlaista paitaa, molemmille omansa. Mut ite en kyllä oo koskaan samistellu heiän kans, ennemminki katon etten laita esim farkkupaitaa yhtäaikaa poikien kans päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 😊 varmasti omat juttunsa just sit kun on useampi lapsi! Mustakin olis hauska vaatettaa sisarukset samaan tapaan 😊

      Poista
  4. Samistelu on kivaa :) Ainakin Vimman lettileggingseissä minä ja tytär joskus samistellaan :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥