Kaksplus.fi

keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Äitiys, mikä ihana tekosyy!

Kaikesta saa äitiyteen liittyvän jutun, kun etuliitteeksi lisää sanan "äiti". Äitiystävät, äitityyli, äitiaivot, äitikampaus, äitiäitiäiti... Se on hyvä etuliite, jonka vuoksi saa paljon anteeksi ja jonka taakse voi piiloutua. Anteeksiannot ovat sitten asia erikseen. Kaiken ei tietenkään tarvitse kulkea tekosyyn nimellä. Joskus asioita täytyy puhtaasti priorisoida vanhemmuudessa. Äitiys on vaan hitsin hyvä selitys.



"Ai mitä, tämä takkunuttura? Kato kun mä oon äiti." 
Ei se johdu suinkaan siitä kiinnostuksen puutteesta...

"Sori kun mä oon myöhässä. Lapset, tiedäthän." 
Ehkä torkutin.

"Niin, mulla on jauhelihakastikkeet rinnuksilla. Oon äiti." 
Ei se kyllä ollut lapseni, mutta...

"Joo kyllä mä elän puoliksi suklaalla. Kyllähän sä nyt äidit tiedät." 
Jossain ohjekirjassa sen varmasti sanotaan, että äidit elävät puoliksi suklaalla. Toiset puolet sitten kahvia?

"Miksikö nukuin kahden tunnin päiväunet? No mulla on lapsia." 
Oma vika ku valvoin.

"Haukotus." 
Edelleen oma vika.

"Perjantainen ilta sohvalla? Juu, näitä äitijuttuja." 
Olisin voinut lähteä ulos, mutta laiskotti.

"Ei mulla oo aikaa urheilla." 
Olisi ehkä, mutta priorisoin nukkumiseen.

"Lapset, heh..."
Vai sittenkin minä?

Ootteko käyttäneet äitiyttä selityksenä? 

2 kommenttia:

  1. Haha! Mahtava postaus!

    Minä alan myös kohta käyttämään noita syitä :D
    https://faijahommia.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥