Kaksplus.fi

perjantai 13. tammikuuta 2017

Vimman lettirakkautta, vauvanvaatteita ja tarveperustelua

Vimman lettikuosi on varmaan monelle tuttu. Siitä on ainakin mun silmissä tullut eräänlainen äidin tunnusmerkki. Äitipiireissä, siis äitien kesken, lasten ympärillä piiripiirissä, letit on haluttua tavaraa. Pääkaupunkiseudun katukuvassa viimeisen vuoden aikana lettikuosin bongattavuus on kasvanut ihan selkeästi. Onko se hyvä vai huono juttu, jokainen valitkoon puolensa. Mä oon tyytyväinen siihen, että kivan matkan päässä on liike, josta löytyy aina jotain ihanaa. Toisaalta suurin hypetys kuosin ympärillä on laantunut, kun vaatteita on enemmän saatavilla. 


Mulla alkaa olemaan pieni lettiähky. Rakastan kuosia, mutta yritän painaa mun sisäistä hätiköivää ja hysteeristä tunteella ostajaa alaspäin. "Sä et tarvitse näitä kaikkia", sanoo järki. Tunne vastaa, että "mutkuuu mä haluun". Klik ja ostoskoriin, hupsis. 

Huomaan puskevan vauvakuumeen vaikuttavan mun ostoksiin ylipäätään. Ystäväni sai juuri pienen pojan, jolle mä saan kunnian olla kummina. Meillä noita pieniä vaatteita pyörii taas nurkissa ja mä selittelen itselleni, että ne on kyllä ihan tarpeeseen kummipojalle ostettu. Ehkä sillä varauksella, että mä voin periä ne tulevaisuudessa, mutta ei kerrota sitä mun miehelle. Kyllähän se jollain logiikalla on ehkä järkevää. 

Yritän pyöritellä mielessäni, että vähemmän on enemmän. "Tarpeeseen", mä uskottelen itselleni. Ihan naurattaa. Kohtalaisessa balanssissa rahapussi pysyy kun myy vanhoja pois aina kun ostaa uutta. Kyllähän tuo muksu vaatteistaan ulos kasvaa, äitikin jos jatketaan tätä leipomisen ja pullan syömisen linjaa. Eli: ostetaan tarpeeseen isompia vaatteita. Klik, klik. Ja sitten kankaita kaappiin odottamaan sitä kaunista päivää kun opin ompelemaan tai saisin edes aikaiseksi viedä ompelijalle. 


Uppoaako letti?

12 kommenttia:

  1. Onhan se vaan niin ihana kuosi, ei siitä pääse yli eikä ympäri ;) Toistaseks meiltä löytyy vaan parit letit mut osaan kuvitella et hulluus lähtee helposti käsistä :D

    VastaaPoista
  2. Lapsille olen onnistunut saamaan lettejä, ja ne on niiin ihania!
    Syksystä 2014 (?!) olen yrittänyt metsästää itselleni yksiä ainoita leggareita..
    Verkkosivuille ne ei voi putkahtaa silloin kun tsekkaan ne 1h välein 2viikon ajan, ja jos putkahtaa niin siellä on muutama muukin, ja sivut on tukossa..äääk..iskee paniikki ja nappaat seuraavalla mahdollisella kerralla edes sen lettitunikan, jota et sitten kuitenkaan tilaa koska tarpeellisuus.
    Ja minähän tarvitsen ne leggarit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, ootpas ollut sinnikäs. :D No mutta nyt ennakkotilaten?

      Poista
  3. Uppoaaaa ja mä niin haluun tota sinistä lettikuosia myös <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihanaa! <3 Sitä täällä odottamassa ompelijaa... :D

      Poista
  4. Uppoaa!😍 Mä oon myöskin ihan rakastunut tähän kuosiin ja järki sanoo, että ei tarvita, mutta tottakai nyt seuraavaa kokoa pitää olla "kun nää jää kohta pieniksi.." 🙄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se.. Kyllähän sitä pitää vähän varastoida :D

      Poista
  5. No todellakin uppoaa! :) Meillä lettihullutuksen esteenä on ollut kokojen vähäisyys. Meidän neidillä on toistaiseksi vain pari lettivaatetta. Saas nähdä laantuuko lettihullutus jo pian ja mikä tilalle tulee.

    PS. Kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin mietin sitä, että mikä voisi olla seuraava samalla tavalla hullaannuttava! Lettionnea :D ja kiitos!

      Poista

Kiitos kommentista! ♥