Kaksplus.fi

perjantai 5. elokuuta 2016

Banaaniletut ja lapset ovat oikeastaan aika samanlaisia

Tiedättekö mikä on ihan hirveän helppoa? On helppo puhua asioista, joista ei itsellä ole minkäänlaista kunnollista kokemusta. On esimerkiksi helppo sanoa, että banaanilettuja on varmaan vaivatonta tehdä, mutta keittiössä todellisuus saattaa lyödä päin näköä jos et ole niitä ennen tehnyt. Banaanilettuja ei oikeasti ole helppo tehdä jos on yksinkertaisen huono keittiössä ja muutenkin kärsimätön. On myös todella helppoa kuvitella minkälainen äiti ja kasvattaja tulee olemaan tai minkälaista lapsien kasvattaminen ylipäätään on. Lapsettomana on helppo kasvattaa lapsia, kun ei oikeasti tiedä asiasta mitään.

Banaanilettuja ja lapsia voi oikeastaan täysin (vitsi vitsi, siis melkein) verrata toisiinsa. Ai miksikö minä sen tiedän? No, koska olen nyt tehnyt molempia. Mä olin lapsettomana todella hyvä kasvattamaan lapsia, siis oman pääni sisällä. Piece of cake. Banaaniletuttomana elämä oli myös varsin mutkatonta. Kaikki tosiaan on helpompaa kun kirjasta lukee. Harmi kun asiat ei oikeasti toimi niin kun parhaimmissa kuvitelmissa. Ei banaaniletut eikä lapset.


"Sitten kun minä saan lapsia" voisi yhtä hyvin olla "sitten kun minä paistan banaanilettuja". Ja nyt kun mä olen jo verrannut lapsien kasvatusta banaanilettujen tekoon voin yhtä hyvin viedä vertailun vähän pidemmälle.

  • Jos joku ainesosa jää puuttumaan ei tule taikinaa/lasta.
  • Banaaniletuille/lapsille täytyy antaa aikaa.
  • Banaaniletut/lapset vaativat kärsivällisyyttä.
  • Banaanilettutaikinaa/lapsia on helppo hämmentää.
  • Banaaniletut/lapset on ihania.
  • Banaaniletut/lapset osaa olla myös vähän kamalia.
  • Molempien kohdalla kärsivällisyys palkitaan!
Ja hei - ei se ulkonäkö vaan se sisin, eikö?


Nyt on varmaan ihan hyvä aika mennä nukkumaan. Kirjoitinhan juuri postauksen banaaniletuista ja lapsista, eh.

12 kommenttia:

  1. Hahahaa, loistavaa! Mun mielestä kyllä banaaniletut on äärettömän helppoja tehdä ja oikeastaan lapsienkin se varsinainen tekovaihe on helppoa ja kivaa. Lapsista huolehtiminen on tosin rankkaa, mutta banaaniletuista ei paljon tarvitse huolta kantaa kun ne onkin jo syöty.
    Hyvää yötä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kyllä vaan! Lapsien tekovaihe on kyllä kivaa puuhaa! 😄🙌🏻

      Poista
  2. No siis tottahan toki, banaaniletut=lapset. Varsinkin toi kärsivällisyys osuu oikeaan! Mie hajoon sun kokkailuille <3

    VastaaPoista
  3. Haha :D nyt uskaltaa jo väittää että mulla on jonkin verran kokemusta lapsista, pitäisköhän sitten tutustua myös näihin banaanilettuihin... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 😂 suosittelen! Valitse sitten hyvä ohje. Mulla oli huono. Tai..mä olin huono.

      Poista
  4. :D meidänki banaaniletut kusi viimeks ihan huolella! Tuloksena oli kasa revenneitä riekaleita, joita taapero tuijotti epäuskoisena. Onneks poika ite ei oo niin hajalla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah! No just nuo revenneet riekaleet kuulostaa tutulta! 😅

      Poista
  5. Hahhah! Hauska vertailu, mutta totta se on että lapsettomana oli helppo "kasvattaa" lapsia mielessään, kuinka helppoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu. Mä olin ihan mahdottoman hyvä olevinaan 😄👌🏻

      Poista
  6. Heh ihana näyttää samalta kun meitsin banaaniletut :D🤔

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥