Kaksplus.fi

sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

"Öö mennäänkö kihloihin?"

Oli toukokuinen Maltan matka. Oli porukka äitejä, jotka povasivat tulevaa kosintaa. Mikä olisikaan parempi paikka kihloille kuin romanttinen ulkomaanmatka? Meni päivä, toinenkin. Meni kolmas päivä ja tuli äitien ääneen pohdinta - "kyllä sun nyt täytyy kysyä asiasta. Kosi itse. KOSI!"


Mietin asiaa ja rohkaistuin. No karkauspäivä meni jo. Seuraavaa saa odottaa. Ehkäpä sitä täytyy nyt ottaa ohjat käsiin.

Äidit kertoivat hauskoja tarinoita siitä kuinka kosinnat ovat tosielämässä menneet. Yhtä kosittiin joulutorttusormuksella ja keskellä arjen pyöritystä. Toista matkalla sormusostoksille. Moni kosi itse. Useimmat ihan tavallisia hetkiä arjessa. Ei kai kosinnan tarvitsekaan olla mitään suurta ja mahtavaa?


Nyt sen sitten teen. Minä kosin miestäni ite. Se jollain tapaa kuitenkin oli vastoin mun kaikkia kuvitelmia. En kaipaa ruusun terälehtiä tai pitkiä runoiluja siitä miksi juuri minä, tiedänhän mä sen jo miksi juuri minä. Kuvittelin kuitenkin sen aina tulevan mieheni asiaksi.


- Mennäänkö kihloihin?
- Öö. Miksi sä nyt tällaisella ahdistelet?
...

Vedin herneen vähän nenään.

...

- Kulta, sä et voi hoitaa tätä näin. Sä ET voi kosia niin, että tuut suihkusta ja p*skalta ja kysyt puolihuolimattomasti, että öö mennääkö kihloihin. Maltahan mieles niin mä hoidan tän niin kuin se kuuluu hoitaa.

- Joo... Kiva juttu niinkin. Sulla on pointti tuossa.


No niin. Sain aikalisän. Romantiikka ei tosiaan oo koskaan ollut mun vahvinta osaamista. Joten mieheni, jos luet tätä, en tarvitse ruusun terälehtiä. Mainittakoon vielä, että oikeasti se Maltan matka ei muutenkaan ollut taaperon puhkeavien ylähampaiden takia erityisen romanttinen. Ihana matka muttei romanttinen. Pusuja.

Kuuluuko kosinnan sun mielestä olla jotain spesiaalia?

17 kommenttia:

  1. Minua ei ees kosittu, vaan kesken leffan pujotettiin vaan sormus sormeen :D Jälkikäteen oon miehelle kuittaillu asiasta, ettei tehny kosintaa oikein, mut ihan vaa leikkimielisesti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh! No toi oli hämy! :D Mut aika ovela, ei mikään perinteinen. ;)

      Poista
  2. Meillä mies oli reissussa ja sieltä jo tekstaili suunnitelmistaan. Sillon kun laskeutui Suomeen niin molemmat tiesi, et joo millon sormuskaupoille. Kuitenkin odotin sitä ihanaa elokuvamaista polvistumista, johonka jouduin miehen sit pakottaa et teki siitä"virallista". :D eli ei en myöskään saanut kynttilä illallista ruusunterälehdillä ja vaahtokylvyllä höystettynä, vaan rähjäisen ja väsyneen miehen takaisin reissultaan kotiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, mut tuohan on tavallaan tosi romanttista, et kotiin palatessa teki susta kihlatun! :D

      Poista
  3. Voi! Mun mielestä se olis ihanaa jos kosii "oikeeseen aikaan" mutta ei mitään ihmeen konserttia tarvis mun takia järkätä :)

    VastaaPoista
  4. Äää en kestää ootte ihania ♡ mä olin jo ihan valmiina painaan "onnea" mut kai täytyy vielä vähän odottaa :D en mäkään odota mitään spessua kosintaa, mut oisha se kiva jos mies yllättäis. Mut joo meil menny muutama hieno ulkomaanmatka eikä oo kuulunu joten en enää odota mitään!!! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Joo... Eiköhän se oo nyt koko lukijakunnalle ja ennen kaikkea miehelle selvää, et kihlat olis kivat. :'D <3 Hah, miehet!

      Poista
  5. Itseäni kosittiin synttäriaamuna ja aamupalalla. Niin täydellinen hetki just meille, perheen kesken. Ei se tarvitse mitään sen eirkoisempaa. Täydellistä just näin. <3

    VastaaPoista
  6. Mua kosittiin joulun ja uuden vuoden välissä keskellä pimeyttä mökillä takkatulen loisteessa <3 Mut mun mies onkin romanttisempi kuin minä ;)

    VastaaPoista
  7. Voi teitä <3
    Saa nähä kauan menee et mies "hoitaa sen niin kuin se kuuluu hoitaa"!! :D

    VastaaPoista
  8. ootte ihan hassuja! Mä haaveilin auringonlaskusta, polvistumisesta jossain sillalla veden äärellä... mua kosittiin kidermunalla :D en varmaan koskaan kertonu miehelle miten mua olis pitäny mun kuvitelmissa kosia... joten kindermuna oli täydellinen :D ja olihan se, täydellinen yllätys <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa kuulua luonteeseen olla vähän hömelö. :D Heheh, oikea yllärimuna! :'D ihana <3

      Poista
  9. Mä taisin olla finrexiinin ja nessujen ympäröimänä, niin että punainen nenä vaan näkyi viltin alta. Edellisenä päivänä olin miettinyt, että miks me ei olla kihloissa, kun meillä on yhteinen lapsikin, niin varmaan ihan tosissamme ollaan. Että sellaista romantiikkaa 😂😂😂

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥