Kaksplus.fi

tiistai 28. kesäkuuta 2016

Raskaustestejä - haamuviiva, viivanpaikka vai plussasilmät?

Mietin pitkään, että onko tää nyt sellainen asia, että edes viitsii raottaa muille saati sitten kirjoittaa blogiin. Toisaalta eipä ole juuri mitään mistä en olisi kirjoittanut, joten menköön. Hullu? Check! Toivon, että siellä ruudun takana on joku toinen samanlainen joka antaa mulle hyväksyntänsä. Pliis.

Mä oon melko varma, että raskauden pystyy kuvittelemaan jos tarpeeksi miettii ja analysoi omaa oloaan. Tietysti on ihan eri juttunsa syntyykö sellaisesta raskaudesta koskaan vauvaa, mutta oireet - ne nyt voi ainakin kuvitella. Niinhän se mielikuvitus toimii.


No, yks päivä toissa viikolla mua närästi. Mun kuvitteelliset raskaushormonit alkoivat heti hyrräämään. Närästystä? Joojoojoo, niin raskausoire. Siis, koska eihän ihmisiä koskaan muuten vaan voi närästää. Olin melkein varma, että tunsin pienen potkunkin. Oikeastihan se oli jotain aivan muuta, mutta ei nyt puhuta pieruista.

Oon kyykkinyt marketin hyllyltä niitä halpoja raskaustestejä, koska on närästänyt ja se jos joku on hyvä tekosyy hakea elämäänsä juonenkäänteitä pissatikun muodossa. Enkä nyt puhu vain yhdestä tai kahdesta testistä. Onneksi ne on Prismassa halpoja. Kai ne rahat olisi voinut paremminkin sijoittaa, mutta toisaalta onhan se nyt hauskaa kotiäidin tasapaksun elämän viihdykettä. Maltti on silti valttia ja vainoharhaisuus peffasta.

Närästyksen lisäksi aloin himoitsemaan kalaa ja juustoa. Samat himot mulla oli alkuun Leoa odottaessa. Mut nää nyt on näitä - seuraavaksi mieli tahtoo suolakurkkuja ja sit onkin jo pakko avaa housujen nappi, koska raskaaaaaaus! IIK.


Jännitysnäytelmää elettiin pari päivää ja spekuloitiin raskauden mahdollisuutta kun yksi testi näytti haaleaa plussaa. Ehkä sitä näki mitä toivoi, koska ei se ihan positiivinenkaan ollut. Viivanpaikka ennemminkin ja mulla plussasilmät. Hassua, koska eihän pikkusisarusta ole edes tilattu vielä. Tyttöystävät kertoivat jännittäviä tarinoita kaverin kavereista, jotka olivat tulleet raskaaksi pillereitä syödessään ja joille raskaustestit olivat olleet negatiivisia raskaudesta huolimatta.

Jotkut hakevat elämäänsä jännitystä uhkapeleistä, mä pissaan tikkuihin. Totuus on kuitenkin raskautta tylsempi. Raskauden mahdollisuus on lähellä nollaa. E-pillerivauvat ovat todellisia nekin, mutta tässä tapauksessa mielikuvitusvauva on todellisempi. Kymmenen plussaa ei ollutkaan tämän tarinan nimi.

Hei, olen Matleena ja mielikuvitusraskaana. Odotamme mielikuvitusvauvaa syntyväksi maaliskuussa 2017. 

Kohtalotovereita? Haamupotkuja ja muita jänniä?

30 kommenttia:

  1. Haha! Olin jo tuossa alussa varma, että taas kerran ollaan samaan aikaan raskaana, mutta sulla olikin mielikuvitusvauva. Ehkä voisit kirjoittaa mielikuvitusraskausblogia, sillä olen perinteisesti lukenut sun raskausjuttuja kun olen ollut raskaana. Hei miks ei???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo! Keräis varmaan lukijoita..."sen hullun valeraskaana olevan blogi". :'D

      Poista
  2. Voi eii :( etköhän siekin sen oikean plussan vielä saa :)

    VastaaPoista
  3. No kyllä, kaiken maailman kuplintaa on tuntunut ;) toki tein haalean plussan eikä menkkoja kuulu, ehkäpä huomenna uudestaan. Ja meijänhän siis piti se kesävauva vasta mutta ehkä tämän jälkee sitte ;)) onnellinen ollaan tästäkin ja toivotaan parasta :)

    VastaaPoista
  4. Tässä just viikko tehty raskaustestejä, kun oli kaikenlaisia oireita ja tuntumuksia muka :D Nooh kaikki näytti negatiivista ja tänään alkoi menkat :D

    VastaaPoista
  5. Kohtalotoveri ilmoittautuu! Siis mitäs muutakaan etominen, paleleminen, suolakurkkuhimo ja kanan paistamisen ällötys nyt muka olisikaan kuin raskautta?! Testissähän se vika on eikä omassa päässä! Tai sitten ei :D Onneksi mieskin on kuvitellut tuntevansa potkuja eli ei tarvitse yksin elää mielikuvitusmaailmassa. Tosin me kuvitellaan onneksi miehen kanssa aina eriaikaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes ihana! Onneks sulla on kaveri siellä mielikuvitusmaailmassa! <3 :D

      Poista
  6. Hihhih, oot ihku ♡ mut ai vitsi toi testien tekeminen on jännää, se fiilis kun odotat et piirtyykö se viiva!! Pelkästään siihen jännityksen fiilikseen voi jäädä koukkuun! Mul on sellanen kutina ettei mee kauaa kun teillä on plussa tikussa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se, jännittäminen on kivaaa. :D Äläpäs nyt.. :D

      Poista
  7. Mä olin esikoista yrittäessä joka kuukausi raskaana, vaikka monta kuukautta meni ennen kun se oikea raskaus tuli eteen. Aina tuntui vatsassa, että "nyt mä oon raskaana, tää on ihan selkeesti semmonen olo", vaikka tosiaan eka raskaus oli kyseessä! Lueskelin netistä kaikenmaailman oireita ja tottakai ne heti tarttui;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne todellakin tarttuu! Riittää kun googlettaa yhden oireen niin Google jo kaikkitietävästi kertoo, että RASKAANA! :D

      Poista
  8. Meillä on ensimmäinen raskaus toiveissa. :) ehkäisy lopetettiin vasta 3 viikkoa sitten ja tuntuu, niin kuin olisin oottanu ja toivonu jotain raskauden merkkejä jo vähintään 3 kuukautta! Tämä taitaaki olla melkosta odottelua, kun odottelee odottelun alkua 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi! Pidän peukut! Toivottavasti tuleva vauva ilmoittaa itsestään pian. :) <3

      Poista
  9. Anteeks kun nauroin sun kustannuksella, mutta oot kyl huippu Matu <3 (kaikella rakkaudella :-D, pus!).

    VastaaPoista
  10. Noh mitä niitä testejä nyt tuli tilattua/ostettua ehkä muutama kymmenen :D Harrastukset kullakin siis :) Ensin sain kans jonku haamun sitten tuli menkat mut seuraavasta kierrosta olin kyl sit oikeesti raskaana(toki siis ihan näin oli toivottu) ja 20 testiä ei taida ihan riittää mitä tein ihan vaan varmistaakseni et oikeesti oon raskaana :D Edellisten aikaan ei tullut ihan noin paljon tehtyä enkä koskaan ennen oo saanut haamuviivoja aina selkeä nega tai plussa ja ei taida 100 riittää siihen montako testiä on elämän aikana tehnyt :D En tiedä kasvoiko plussalasit vai onko testien laatu huonontunut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kuulostaa tutulta.. Onnea odotukseen! <3 Mä odotan vielä sitä kun järki sanoo itsensä irti tästä vauvakuumeilusta... :D

      Poista
  11. Voin samaistua täysin, viime kierto oli todella pitkä ja kyllä, olin täysin varma raskaudesta sillä löytyihän kaikki oireetkin. No kyllä siinä on vaan palattava takaisin maan pinnalle niiden kuuden negatiivisen testin jälkeen :D raskaus ei edes ole mitenkään toivottu tällä hetkellä mutta silti sisäinen raskauskuume herää henkiin joka kuun lopussa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Säpäs sen tiivistit hyvin! Nimenomaan, siis vaikka ei ole tarkoituskaan vielä raskautua niin jostain ihmeen syystä se raskauskuume silti puskee! :D

      Poista
  12. Esikoista yrittäessä olin myös joka kuukausi raskaana, aina oli tosi varma fiilis, testejä tuli tehtyä ja pettymys sit joka kerta ihan kamala. Sit kun oikeesti olin raskaana, ei mulla ollut kerta kaikkiaan mitään tuntemuksia, missään vaiheessa ei tullut sitä kuuluisaa "tunnetta". Se raskaus menikin kesken rv12. Sen jälkeenkin kuvittelin raskausoireita joka kuukausi, yhtä aikaa kauhuissani ja odottaen. Siitä plussatestistä en sit osannut iloita ollenkaan, samantien se kamala pelonaalto pyyhkäs päälle ja sitä kestikin sit pitkälle päälle raskauden puolen välin. Joskus olis toiveissa uusintakierros, mutta en tiedä kestänkö sitä epävarmuutta ja pelkoa enää. Mulle se testin tekeminen on piirtynyt mieleen vaan ahdistava asiana, vaikkakin niin odotettu olikin.

    Toivottavasti saatte sen plussan kun sen aika on!

    T.Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, tää onkin aivan erilainen näkökulma niihin testeihin. En oikein osaa kirjoittaa ajatuksia nyt sanoiksi. :( Uskon, että varmasti tosi rankkaa ja pelottavaa ja toivon, että saat onnellisen plussan vielä jos niin tahdotte. Halaus!

      Poista
  13. Apua mä niin tunnen tän :D t. Minä joka olen tehnyt 3 raskaustestiä, koska vieläkään ei ole menkat alkaneet synnytyksen jälkeen.

    VastaaPoista
  14. Meillähän kävi niin, että esikoisen ollessa yksi epäilin josko meille olisi käynyt vahinko... Tein sitten testin ja kun se osoitti negatiivista, niin huomasin pettyväni. Siitä se ajatus sitten lähti, jätettiin ehkäisy pois ja 1,5kk päästä olin raskaana :)

    Nyt, jälleen kerran vähän yllättäen, harkitsen tosissani kolmannen tekoa. Ja jos nyt tulisin raskaaksi tulisi jälleen se vajaa 2v ikäero. Onkohan se aivan totaalisen hullu yhtälö: 4v, 2v ja 0v? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, ei oo hullu! Kuulostaa ihanalta koplalta. :D Mulla kyllä nuo raskaustestit pahentaa vauvakuumetta kans, mutta ei nyt iiiihan vielä. Ehkä. Kai. Noh... :D

      Poista

Kiitos kommentista! ♥