Kaksplus.fi

perjantai 8. huhtikuuta 2016

Ja sitten kun musta tulee fitnesspimu...


Leoa odottaessa mulla tuli kiloja 20. Viimeisinä viikkoina painoa tuli turvotuksen muodossa kilo viikossa ja luulisin, että mun auttamattoman kovalla hamppari-, ranskis-, ja cocishimolla saaaaattoi ehkä olla myös osuutensa kilojen kertymiseen. Mä todella söin kahden edestä ja tuudittauduin siihen raskauden tunteeseen. Raskaana ollessahan saa syödä ja lyllertää. Se mitä mieltä nykyään olen kahden edestä syömisestä onkin ihan eri juttunsa, mutta onneksi tällä kilogrammojen tarinalla oli ihan onnellinen loppu. 

En ottanut stressiä kilojen tiputtamisesta Leon synnyttyä. Puolen vuoden päästä synnytyksestä olin jo kivassa kunnossa ja kiloja oli tippunut 23. Olin onnekas kun kilot tippuivatkin vähän itsestään. Imetin, söin ja kävin vaunulenkeillä. Syksyllä päätin alkaa liikkumaan ja tavoitteena oli kiinteyttää vartaloa. Ostin uudet salikamppeet, koska kyllähän pelkästään ne sikamageet salivaatteet tekee puoliksi fitnesspimun. Salivaatteet päällä näyttää urheilulliselta vaikka mitään ei oikeasti tekisikään. 

Kävin salilla aktiivisesti ehkä puolitoista kuukautta. Sitten jotain tapahtui. Tuskin mitään merkittävää, koska en edes muista mitä. Niin vain jäi salikortti hyllylle. Viimeksi oon käynyt salilla ehkä puolitoista kuukautta sitten ja silloinkin vain kerran. Otin kyllä tapauksesta instagramiin kuvan muistoksi, tietysti, koska mä oon just niin fitness. Mä oon just niin fitness, että mulla käy joka ikinen kerta näin. Maksan saleille ilmasta. Kertahinnaksi tällä kertaa yhdelle salikäynnille tuli noin 20e. Kylläpä taas kannatti. 

Salijäsenyys sai vastikään uuden aktiivisemman kodin, joka pitää siitä parempaa huolta kuin minä. Tyydyn sen sijaan istumaan sohvalla niissä mun sikamageissa salivaatteissa. Tässä elämän vaiheessa mulle riittää vallan mainiosti imurointi 10kg lapsi kainalossa, heppaleikit samainen lapsi olkapäillä, vaunulenkit päikkäriaikaan ja pikkuautojen ralli nelinkontin. 



Ehkä ensi elämässä. 

24 kommenttia:

  1. Oot ihan täydellisen Fitness:) Nämä sun postauksen on vallan koukuttavia!!

    VastaaPoista
  2. Ihana! Ja todellinen! Oot mun idoli! Kuvailit juuri itseäsi hyväksi äidiksi! Kaikki aikanaan! Nautihan olostasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässähän ihan punastuu :D Kiitos ja kivaa kevättä sinne!

      Poista
  3. Oot kyllä niin huippu ettei mitää järkee ♡

    VastaaPoista
  4. Heh, mulle olisi käynyt aivan varmasti aivan samanlai jos olisi tullut hankittua salikortti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Aina kannattaa yrittää... Huonostihan siinä käy :D

      Poista
  5. Itsekin pohdin pitkään luopumista elixian jäsenyydestä, mutta kahden lapsen arki ja miehen vuorotyö antavat silti pienen välin liikunnalle ja hyvin on mennyt. En ehkä olisi henkisesti muten jaksanut, mutta ymmärrän myös sinun valintaa täysin. 😊

    VastaaPoista
  6. Juuri näin! Vaadin, että kaikenmaailman fitnesspäiväkirjat pois telkkarista ja tavallisten äitien pömppömasuja ja vaunulenkkejä tilalle! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh, joo kannatetaan! :D Onhan se hienoa, että jotkut pystyy, mut kaikenlaisia elämiä tähän maailmaan mahtuu :)

      Poista
  7. Haha mutta sait sentään hommattua sen salikortin ja ne vaatteet... mulla ei ole niitäkään ja oon sentään liikunnanammattilainen :'D komppaan aiempaa oot koukuttava!

    VastaaPoista
  8. Heippa. Ei nyt liity postaukseen, mutta muistelisin että Leolla on/on ollut käytössä korkeempi reunasuojus pinniksessä... En nyt löydä postausta mistään eikä netin suuresta maailmaata löydy mitään joteeen.. Mistä oot suojuksen bongannut ja kuinka korkee suurinpiirtein suoja on?
    T. Hyörijä mönkijä lapsosen äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on nyt Färg&Formin reunasuojus. Oliskohan tuo parikyt senttiä korkea? Se on kyllä ihan kivan kokoinen. :) Sitä ennen oli ihan vaan Ikean perus, mutta se tais olla kapeampi! Toivottavasti löydät hyörijälle sopivan! :D

      Poista
  9. en kestä tuota sun masu kuvaa! se on niin ihana!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥