Kaksplus.fi

maanantai 14. maaliskuuta 2016

DIY: Vaippakakku

Olin lauantaina ystävän baby showereissa. Nea jo kirjoittelikin niistä täällä. Juhlat oli söpön tyttömäiset koristeluista ruokiin. Ihan nappi suoritus! Yllätykset on niin kivoja, mä tykkääään!

Rakastan tyttömäisiä juttuja ikuisena prinsessana ja tykkään näpertelystä, joten ilmottauduin heti vaippakakkuvastaavaksi. Mun eka vaippakakku onnistui paremmin kun kuvittelin. Jos saa vähän ylpistellä, niin mä oon kyllä tosi tyytyväinen tähän. Se oli niin suloinen. Löysinkin itelleni uuden intohimon tän myötä. ;)

Vaaleanpunaista vaippakakkuun

Koristeita löytyi jonkun verran omasta takaa, mutta suurimman osan ostin Sinellistä. Kolmea erilaista nauhaa ja kukkia.

Koristeita

Ekaan kerrokseen tuli 24 vaippaa. Ulompana yksivärisiä Pampersseja kokoa 2 ja sisempänä Pamperssin 3. Alustaksi leikkasin ympyrän pahvia, jonka päällystin vielä vaaleanpunaisella paperilla. Se ei kyllä kamalasti vilku vaippojen alta, joten päällystäminen ei ole mikään välttämättömyys. 

Kaikista helpoitenhan vaipat saa rullailtua kuminauhojen kanssa, mutta mä en nyt löytänyt niitä, joten lanka sai kelvata. Kesti pidempään. mutta ajoi saman homman. Kun kaikki vaipat oli rullailtu niin sidoin ne vielä yhteen langalla.


Tokaan kerrokseen 17 kpl vaippoja.


Kolmanteen kerrokseen 7 vaippaa ja vielä yksi vaippa neljänteen. Tuonne kaikkien kerrosten väliin tungin pahvirullan. Multa sattui just sopivasti löytymään ohut foliopaketista peräisin oleva pahvirulla. Saman hommanhan ajaa myös talouspaperirulla tai vaikka pullo skumppaa. Rullan avulla kaikki kerrokset pysyy paremmin toisissaan kiinni.  


Sitten koristeet piilottamaan vaippojen langat. Päällimmäisenä vaippakakussa oli iso rusettipanta. Rusettipanta oli eka ostos tähän vaippakakkuun ja sen pohjalta päätin koristeiden värit. Rusettipannan lisäksi kakussa oli H&M:n kukkapanta. Sekin sopi kivasti väreihin. Pannat nyt ei ehkä ole niitä tärkeimpiä asioita mitä vauva kaipaa, mutta onhan ne pirun söpöjä. Tarpeellisuuden tasapaino säilyi sopivasti, onhan kakku kuitenkin tehty vaipoista. 

 


Vaippakakkuun tarvitset:

vaippoja noin 50kpl (vähempikin riittää jos tekee pienemmän)
koristenauhoja ja kukkia
pahvialustan (ja paperia sen päällystämiseen)
pahvirullan
kuminauhoja tai lankaa
sellofaania
(rusettipannan ym.)

Mitäs tykkäätte? ...Sydänsilmähymiö tähän...

8 kommenttia:

  1. Kaunis! En keksi kyllä mitään mikä kuvais paremmin :)

    VastaaPoista
  2. Sydänsilmähymiö myös tähän! :D Onko mun pakko purkaa tota kakkua koskaan, se on niin huikee! Ihanaa muuten, että mulle jää kaikki noi ihanat koristeet ja nauhat mitä oot käyttänyt. Niitä voin ripotella ja koristella joka puolelle vauvanhuoneeseen ;) Kiitos vielä Matu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh, ehkä kannattaa. Niistä vaipoista on enemmän iloa purettuna :D Mäkin laitoin mun vaippakakusta tulleet nauhat vähän sinne tänne Leon huoneeseen <3 Söpöjä :)

      Poista

Kiitos kommentista! ♥