Kaksplus.fi

sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

Kaikki vauvat tykkää keinua

Oltiin Leon kanssa viereisellä leikkipaikalla paistattelemassa päivää. Päälle puettiin Racoonin softis, äitiyspakkauksen töppöset ja tumput sekä Gugguun pipo. Haalarin alle laitettiin vähän extraa, koska tuuli oli vielä viileä. Plussakelit ja kellojen siirto toi kevään tullessaan. Ainakin täksi päiväksi. Toivottavasti nää aurinkoiset ilmat nyt jatkuisi. Mä niin tahdon jo pukeutua tennareihin ja legginsseihin ilman, että tarvitsee kietoa mitään untuvaa ympärille.

Oon koittanut saada Leoa muutamaan otteeseen aikaisemminkin keinuun, koska kaikki vauvat tykkää keinua. Näin mä kuulin. Ei varmana perustu tutkittuun tietoon. "Tää on hauskaa. Voi kato kuin kivaa. Ai ei vai?" Jostain syystä keinu on aiheuttanut vain kiukustumisen ja vihaisen itkun. Niin kuin oon aikaisemminkin maininnut - äitiydessä kaikki opitaan kantapään kautta. Vauvojen kohdalla mitään ei voi yleistää. No, mutta anyways, tämä oli se päivä kun Leokin istahti keinuun hymy huulillaan. 

Maailmaa ihmeteltiin myös maan tasalta. Onneksi tajusin pukea itsellenikin ulkohousut. Ulkohousut oli mulle muuten talven tullessa sellainen äitiyden merkki. Äidin tunnistaa ulkohousuista. Aatelkaa - viimeksi mä seisoin baarin jonossa ulkohousut päällä. Ei olisi tullut mieleenkään entisessä lapsettomassa elämässä, että olisin pukenut ulkohousut, ainakaan baariin mennessä. Ihan vihoviimeinen paikka ulkohousuille mukamas. Siis haloo, niissähän näyttää niin rumalta käytännölliseltä. Toisaalta ehkä järkevän ihmisen tunnistaa ulkohousuista, äiti tai ei.


Leo olisi mielellään syönyt hiekkaa. Muutamaan kertaan suu lähestyi avonaisena hiekkakasaa. Tuosta maistan. Puolisen tuntia Leo jaksoi ihmetellä mun kanssa leikkipaikkaa. Luulen, että olisi jaksanut pidempäänkin jos olisi ollut kunnon hanskat kädessä. Tumpuissa kun ei voi tarttua mihinkään (eikä viedä mitään suuhun)Antakaas vinkki; mistä kunnolliset, vettähylkivät hanskat pieniin käsiin? Hyvät töppösetkin tarvittais, kenkiä kun Leo ei vielä huoli. 


Onneksi huominen on vielä vapaa! Ihania aurinkoisia päiviä teille!

10 kommenttia:

  1. Repesin tota ulkohousut juttua :D mulla ei ole vieläkään ulkohousuja xD

    Didriksons hanskat saa meiltä pointsit, myydään mm. Prismassa :-) ostettiin ekat Didriksonit kun dagis alkoi, kun Oliver oli melkein 1v, siitä asti ollut vain niitten hanskoja :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'D Käytännöllistä ja mukavaa!! Kiitti vinkistä, täytyy mennä kurkkaa! Vielä kun löytyis hyvän väriset, heh. :D

      Poista
  2. Hahah toi ulkkari juttu :D Mä oon sit varmaa ihan hirveen tyylitön ollu aina meinaa talvisin oon kulkenu mun lasketteluhousuissa jos on kovii pakkasia :D Ja aivan ihana tutkimusmatkailija siellä :* ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot se järkevä! :D mulla ei oo ennen paljon järki päätä pakottanut. Monesti tuli ulkonäkö mukavuuden edelle, heh. No nyt jo naurattaa :D

      Poista
  3. Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä ihan noihin reiman välikausi hanskoihin. Pitää vettä tosi kivasti ja niissä on vetoketjut niin, että saa kunnolla peukutkin paikoilleen pienelle!Värejä on mun mielestä ollut hyvin tarjolla=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Täytyy tutkailla :) vetskarit kuulostaa kätevältä!

      Poista
  4. Sillon ku muutin Rovaniemelle, mulle kerrottiin että talvella on ihan normaalia seistä baarijonossa tyyliin pillkihaalarissa :D

    Ja kyllä ulkoiluhousut ja kunnon kengät! Ne vaan on <3 vaikka mäkin ootan että saan mun tennarit jalkaan :)

    VastaaPoista
  5. Stonz-töppöset. Lastenvaateliikkeistä saa, esim babystylestä. Suosittelen!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥