Kaksplus.fi

torstai 3. maaliskuuta 2016

Harjoittelevan terkkarin kuulumisia

Maanantaina palasin takas opiskelijaksi. Reilu pari viikkoa oon vielä koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa, sitten neuvolassa ja Jorvissa. Kirjoitin joku aika sitten siitä, että mullahan ei mitään vauvakuumetta ole, mut nyt odotan kyllä ihan hirveästi neuvolan työharjoittelua, koska vauvat! Ihanaa kun pääsee pyörittelemään muiden vastasyntyneitä. Äitiyden myötä koen olevani sata kertaa valmiimpi neukkutäti kun ennen Leoa. Kaikkea kun ei kuitenkaan pysty oppimaan kirjoista. 

Olin raskaana ollessa hirmusen optimistinen, että kyllähän mä nyt kerkeän valmistua helposti ja heittämällä. En vaan kerennytkään kun Leon odotus ei sitten mennykkään ihan mun kuvitelmien mukaan. Olin paljon saikulla, jonka takia työharjoittelut jäi suorittamatta. Siispä nyt eletään hetki opiskelijaperheen arkea. Onneksi opiskeluista ei oo enää paljon jäljellä. Jätin silti suosiolla osan ensi syksyksi, koska haluun olla vielä kotona Leon kanssa enkä viettää koko kevättä koulussa.

Silloin kun mä oon työharjoittelussa Leo on miehen tai mun isän kanssa aina vähän sumplien aikataulujen mukaan. Jos mies on koulussa tai töissä, niin Leo vaunutellaan vaarin kaveriksi. Ollaan kyllä tässä tosi onnellisessa asemassa. Ei tarvitse edes miettiä päiväkotiin laittoa vielä kun meillä on niin kivasti apuja lähellä ja osa vielä ihan kävelymatkan päässä. 

Arki on lähtenyt kivasti rullaamaan vaikka en kyllä koskaan tuu tottumaan aamuherätyksiin. En vaan oo yhtään aamuihminen. Työharjoittelussa on kivaa ja mut on otettu tosi mukavasti vastaan, mitä nyt toinen ohjaaja kutsui mua aikansa Marleenaksi, hehe. En oo ihan varma onko ainakaan ala-asteikäisten kouluterkkarin hommat mua varten. Lukioikäisten terveydenhuolto kiinnostaa enemmän. Siis joku seksuaaliterveysvalistus on ihanan mehevä aihe, eikä punastuta yhtään!

On ollut kiva huomata, että kyllä mä edelleen osaankin kaikennäköistä. Voin vaan kuvitella minkälainen kynnys on palata pitkän kotiäitiyden jälkeen työelämään, kun mua jännitti jo pelkkä vuoden tauko. Blogi tulee olemaan varmaan himppasen verran hiljaisempi nyt ainakin seuraavan kuukauden. Pyrin kuitenkin päivittelemään ja kirjoittelemaan varastoon, jotta blogi ei aivan hiljenny. Palataan taas! 





16 kommenttia:

  1. Aivan ihanaan ammattiin olet valmistautumassa. :) Ja kiva kuulla että uusi arki rullaa hyvin. :)

    VastaaPoista
  2. Ååååå😍 ihanaa vauvoja! Veikkaan että neukkaritätinä saisi aika hyvin oman vauva kuumeen tyydytettyä. Pitäisi ehkä harkita :D ihana kuulla että kaikki sujuu ja vieläpä ilman tarhaa!! Herkkua! Tsempit täältä kuitenkin vielä "loppurutistukseen" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä mäkin mietin! Saa just riittävän annoksen pikkuvauvoja joka päivä :'D <3 Ja kiitos!

      Poista
  3. Vitsit, kivalta kuulostaa että ootte saaneet järjesteltyä asiat noin ettei päiväkotia tarvita :) Tsemppiä sulle sinne ♡♡

    VastaaPoista
  4. Ihan parasta kun isovanhemmat on lähellä! :) susta tulee kyllä huippu terkkari :)

    VastaaPoista
  5. Hienoa Matleena kun jaksat opiskella, hiljaa hyvä tulee. Tsemppiä koko perheelle.

    VastaaPoista
  6. Kylläpäs löysin mukavan blogin. Taidan liittyä heti lukijaksi niin ei pääse unohtumaan tämä sun blogi. Sulla on niin kiva tyyli kirjottaa! :) Tsemppiä opiskelun ja kotiäitiyden yhdistämiseen. Nostan hattua, minusta ei olisi siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, iso kiitos! Kivasti sanottu :) mä tuun heti kurkkaa sun blogin kans!

      Poista
  7. Täällä yksi vakkarilukija kuulisi mielellään enemmänkin, kuinka arki sujuu opiskelijana :) iskeekö kauhea ikävä kotiin kesken harkan ;) itse olen kans nimittäin samassa tilanteessa kesän jälkeen, paluu kouluun ja harjoitteluihin. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja lasten harjoittelu seuraavaksi tiedossa, kenties myös suuntaan jorviin :D poikakin saman ikäinen kuin leo nyt, kun on mun aika palata takaisin kouluun. Oon naureskellutkin, kuinka oon löytänyt blogin, jossa lähes sama elämäntilanne ja vielä samoilla huudeilla pyöritään. :) tsemppiä kouluun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :D hauskaa miten samoissa tilanteissa pyöritäänkin. Tiivistettynä menee ihan mukavasti. Päivien aikana ei ihan hirveästi kerkeä kaivata kotiin ja oikeastaan ei nyt ihan mahdottomasti harmita olla koulussa kun tiedän, et leolla menee päivät kivasti muiden kanssa myös. Sitten kun tuun kotiin niin Leo kyllä roikkuu jalassa kahta kovemmin, mutta ihan ymmärrettäväähän se on. Kaikki ollaan sopeuduttu tähän yllättävän kivasti. Odotan kyl jo sitä, että harkat loppuu ja pääsen takas Leon kanssa kotiin. :) voin vaikka kirjoitella pidemmin myöhemmin lisää! Paljon tsemppiä sullekin kouluun ja nyt ihania kotipäiviä. :)

      Poista

Kiitos kommentista! ♥