Kaksplus.fi

tiistai 8. maaliskuuta 2016

Blogikoti

Oon tosi äkkipikainen tyyppi, ainakin siinä mielessä, että kun jotain päätän niin toimin sen suuremmin ajattelematta. Mä kuitenkin pohdin pitkään sitä, onko bloggaus mun juttu ollenkaan ja kannattaako sitä nyt edes aloittaa. Bloggaaja sanana on edelleen mun korvaan tosi outo ja vähän hihityttää kertoa, että kirjoitan blogia. Aloitin kirjoittamisen empien, mutta pian huomasin, että joo on tää mun juttu. On ihanaa kun on paikka mihin voi purkaa kaikki ajatukset. Muutenkin näitä postauksia on ihan kiva aina lukea jälkeenpäin, mun muisti kun on yhtä hyvä kun avomaankurkulla.

Toistaiseksi blogin vanhojen tekstien lukeminen ei oo aiheuttanut mussa samanlaista myötähäpeää kun ala-asteen päiväkirjojen lukeminen. Aiheet onkin tässä vähän siitä ala-asteelta muuttuneet. Ehkä mua vähän hävettää kymmenen vuoden päästä? My god, miks mä oon kirjoittanut raskausajan piereskelystä niin kun se olis jotenkin koko valtakunnan asia? ...ja sitä rataa.

Kotona Leon kanssa ollessa tyypillinen vaiva on puheripuli. Vauvapuhe, päivän tapahtumien selostus lapselle ja satukirjojen lukeminen kun ei käy varsinaisesti järkevästä keskustelusta. Mä oon just se tyyppi, jonka takana jonossa puhistaan, kun pitkän vauvajuttelun jälkeen kerron innolla sille ihan riittävästi vastavuoroiselle kaupan kassalle kaiken päivän postista ja eilisen säästä. (Taas yksi asia jonka takia muistutan enemmän omaa äitiäni.) Blogi on ollut hyvä lääke akuuttiin puheripuliinkin.

Vatvoin myös pitkään sitä viitsinkö hakea mihinkään blogiyhteisöön ja onko se mulle sopivaa. Oon kuitenkin aina kirjoittanut ihan vaan eniten omaksi ilokseni. Pelkäsin, että se ilo laantuu jos sekoitan yhtälöön yhtään mitään muuta kuin oman napani. Kun lukijamäärä sai yhden nollan seuraksi toisen nollan huomasin, että on kiva kirjoittaa vähän muidenkin iloksi. Jokainen kommentti piristää!


Reipastuin seurattuani tässä parin blogiystävän () elämää blogiyhteisössä ja hain muutamaan itsekin mukaan. Yllätyksekseni sainkin vastaukseksi pari kappaletta kyllää. Joku on ehkä jo huomannut, että ekaksi blogikodikseni sain valita Kaksplussan! Siellä äitiysblogi missä lukijat. Sivupalkit on myös tulossa tässä piakkoin. Blogi löytyy edelleen ihan saman osoitteen alta. Toivon, että Kaksplus antaa vähän tuulta purjeiden alle ja nostaa innostusta rakkaaseen harrastukseen entisestään. Supersuperfunfun!

17 kommenttia:

  1. Jeee hyvä Matu hienoa! Kirjottaminen on niin sun juttu ;)

    VastaaPoista
  2. Onneksi olkoon! Voiko tässä nyt muuta sanoa :) Aikaisemmin taisitkin mainita haluavas johonkin ns isompaan. Tää on ihan mahtava juttuuu!! Oon niin onnellinen puolestasi<33

    VastaaPoista
  3. Jee Matu, mahtavaa! Onnea <3<3

    VastaaPoista
  4. Hurjasti onnea! <3 hei pakko kysyä et imetätkö vielä? Ei tarvi vastata jos koet liian henk kohtaiseksi, mutta siis ihan mielenkiinnosta vaan kyselen kun itellä samankaltainen tilanne tulossa koulun suhteen. Mietin että miten olet saanut toimimaan koulu + imetys yhdistemän, kun oma poika ainakin juo maitoa edelleen 8kk ikäisenä monta kertaa päivässä ja joku ratkaisu pitäis keksiä tähän hommaan ennen koulun alkua.. :D korvike tietysti oiva vaihtoehto, mutta imetystä haluaisin kovasti jatkaa kuitenkin mahdollisuuksien mukaan. Mahti blogi sulla anyways!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos! Joo, imetän! Leo syö maitoa aamuyöstä/aamulla ennen ku mä lähden ja sitten taas kun tuun työharjoittelusta joskus 16-17 aikoihin. Imetyskertoja vuorokaudessa tulee ehkä 4-5, ei siis kovin montaa, mutta eipä 10kk enää tarvikaan samalla tavalla maitoa kun vaikka alle puolivuotias. :) Taitaapi syödä aika tehokkaasti. Päivällä saa ruokajuomana vettä ja sormiruokaa/soseita menee niin hienosti, etten turhia stressaile enää. Alkuun jännitin kans kovasti, että kuinka imetys tulee jatkumaan ja kuinka ylipäätään maito riittää. Jotenkin tosi luonnollisesti tää on sujunut. Eiköhän se teilläkin mee omalla painollaan just mukavasti! :) Ai niin, ja en pumppaa maitoa päivällä jos sitä mietit. Tissit löysi tasapainon :D

      Paljon tsemppiä sinne!

      Poista
  5. Onnea uuteen blogikotiin! Bongasinkin sinut jo viikonloppuna erään kaksarilaisen sivupalkista! ;) <3 Kaikkea hyvää uuteen blogikotiin ja intoa bloggaamiseen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mä aattelinkin, että joku sen sieltä bongaa :D Kiitos paljon Selina <3

      Poista

Kiitos kommentista! ♥