Kaksplus.fi

lauantai 23. tammikuuta 2016

Koti: mun lempipaikka

Terhi Äiti ja Melukylän lapset -blogista haastoi, kertomaan mun lempipaikan kotona. 

Tässä haasteessa otat kuvan tai kuvia siitä paikasta joka on lempparisi kotona. Sen jälkeen julkaise kuva ja kerro miksi valitsit juuri sen paikan. Onko se paikka jossa voit rentoutua? Onko siellä paras sisustus? Liittyykö siihen eniten muistoja vai miellyttääkö se muuten vain silmää? Muista haastaa lopuksi kolme bloggaajaa mukaan.

Mulla kesti toteuttaa tää haaste, koska meillä on kotona ollut sisustus taas vähän rempallaan. En oikein tiennyt, että mikä se mun lempparipaikka on. Mulla vaihtuu mieli kun, noh, naisella? Mä niin tykkään ajatella tunteella, jonka takia teen paljon heräteostoksia ja yllätyn aina välillä vähän itsekin. Puolustaakseni vähän mun hupivalintoja - meillä pätee sääntö siitä, että jotain saa lähteä, jotta uutta voi kantaa sisään. Osaksi kyllä ihan rahallisistakin syistä. Kun myy vanhaa raaskii ostaa uutta.

Tosiaan, olohuoneeseen on vastikään kannettu uusi sohva ja eilen myös uusi nojatuoli. Molemmat on uusia heittomerkeillä, koska ne on siis oikeasti vanhoja, mutta meidän kodissa uusia.




Ulkonäöllisesti mun ihan ehdoton tän hetken huonekalurakkaus on tää nojatuoli. Oikee prinsessan valtaistuin ja kaunis ku mikä. Mies vähän kyseenalaisti tän hankkimista, kun se tykkää niin kovasti ajatella järjellä. Toisaalta onneksi edes yksi tässä taloudessa ajattelee järjellä. Mies myös priorisoi huonekaluissa mukavuuden ulkonäön edelle. Ei tässä nyt mahdottoman huono oo istua, mutta myönnetään, että tää ei oo mikään mekanismi-löhö-unelma-laiskanlinna. Silti sata kertaa parempi vaihtoehto kun mikään muu nojatuoli. Eikö oo ihana?




Lempparipaikan voittaa mukavuudellaan uus sohva. Tää oli taas näitä mun miljoonien facebook kirppiksien saldoa. Saatiin se ilmaiseksi! Kangas oli nukkainen, mutta senhän siisti helposti nukkaleikkurilla. Pesuaineen ja nukkaleikkurin käsittelyn jälkeen ihan ku uusi. Tällä hetkellä istuintyynyjä peittää kangas, koska kura ja koira. Meillä oli aikaisemmin kahden istuttava sohva. (Ja sitä ennen toinenkin sohva, mutta se myytiin...) Voitte kuvitella, että oli vähän tiivistä tunkea siihen tommosen 190 cm pitkän miehen, yhden lapsen ja yhden koiran keskelle. Tuohon uuden sohvan nurkkaan on ihan paras lösähtää kirjoittelemaan. Pikkupöydälle jotain naposteltavaa ja sitten voikin uppoutua sohvaan että omiin ajatuksiin. Niin rentouttavaa!

Mitäs tykkäätte? Mä rakastan!

Haastan mukaan

7 kommenttia:

  1. Kiva kun toteutit tämän. :)
    Ihanan pehmeän ja kutsuvan näköinen sohva ja kaunis nojatuoli.

    VastaaPoista
  2. toi tuoli on ihana! ihan sun näköinen :) kiitos haasteesta :D

    VastaaPoista
  3. No onhan toi nyt niiiin ihana prinsessatuoli :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥