Kaksplus.fi

maanantai 21. joulukuuta 2015

Luukku 21 / Vinkit paketointiin

Helppous taitaa olla tämän joulun juttu. 

Ehkä siksi, että tää on mun ensimmäinen joulu äitinä? Äitiys luo omat haasteensa joulun järjestelyyn. En pysty ymmärtämään miten jotkut tehoäidit saa tehtyä kaiken. Mä oon leiponut (valmistaikinasta), käynyt ostoksilla (mutten oo edelleenkään valmis), koristellut pipareita (ja kiukutellut kun niistä ei tullut sellaisia kun halusin), siivonnut (mutta sotkenut sitäkin enemmän), uhonnut tekeväni vaikka mitä DIY-joululahjoja (mutten oikeasti oo saanut mitään aikaiseksi) ja mainittakoon nyt viimeisenä, että joulukalenterin suklaat on jo syöty ajat sitten. Toisaalta verrattuna aikaisempiin jouluihin mä oon kyllä ylittänyt itseni. Koskaan kun en oo tehnyt mitään edellä mainittua joulun takia, paitsi syönyt kalenterin suklaat etukäteen. 

Aloin tänään paketoimaan joululahjoja, joista yksikään ei ole itsetehty. Mä tein sitä fudgea, mutta mies on syönyt jo melkein kaiken. Mun piti tehdä sitä lisää, mutta se nyt on vähän jäänyt. Mun myös piti tehdä jotain kasvonaamiota tai kuorinta-ainetta itse. Eipä tullut tehtyä. Suunnittelin vielä jos kerkeäisin tekemään huomenna itse heijastimia lahjojen kylkeen. Todennäköisesti en kerkeä, mutta eikö ookin kiva ajatus. Ajatus on tärkein, eikö niin? Jos kirjoitan vaan pitkät kirjeet jokaiselle siitä, mitä mun piti tehdä mutten sitten tehnytkään. No itsetehty tai ei, niin helpolla olen päässyt. 


Paketointi on aikaisempina vuosina ollut yksi mun lempipuuhista. Nyt vaan koko paperien kahistelu ei innosta. Halusin päästä mahdollisimman nopeasti ja vähällä vaivalla hommasta, koska Leon kanssa kaikkeen yksinkertaiseenkin menee yleensä kaksinkertainen aika. Tigerista saa nättejä laatikoita, joihin yhden pikkuprinsessan joululahjakin pääsi. Rasia on myös kiva säilytykseen, joten se ei oo myöhemmin aivan yhtä turha kuin esimerkiksi lahjakassi. Lahjakassit meillä kyllä odottaa pääsyään uusiokäyttöön, mutta tällä hetkellä kaapit on täynnä vaan "baby boy" aiheisia kasseja. En viitsi niitä nyt jouluna...


Meillä ei olekaan mitään tavallisia mummoja niin kuin pakettikorteista huomaa. ;)
Törmäsin instagrammissa aivan mahtavaan ideaan. Joululahjat kinkunpaistopussiin ja vähän narua ympärille niin tadaa valmista! Paistopussit on myös tosi halpoja, jotain 2e/10kpl jos en nyt aivan väärin muista. Joululahjoista sai kauniita rikollisen helposti. Ei tarvinnut venkslata paperin tai sellofaanin kanssa. Tää helpotti huomattavasti paketointiurakkaa. Enää se ei oo urakka vaan ihan piece of cake.



Mun piti tehdä itse kaikkia ihania jouluherkkuja lahjaksi, mutta päädyin niiden sijaan suklaaseen ja karkkeihin. Ei ainakaan voi mennä pieleen. Täytyy varmaan vaan nöyrtyä ja myöntää, että en oo nyt ollut tehomutsi sata lasissa. Toisaalta vaikka multa on jäänyt monta asiaa tekemättä niin oon saanut paljon muita juttuja tehtyä. Hoidan esimerkiksi joulupukin pr-hommia ja järjestelen kalenteriin aikaa mahdollisimman monelle vierailulle lapsiperheessä. Ensi vuonna menen ehkä joulupukin mukaan tonttutytöksi, koska muoriahan musta ei saa! Mies siis auttaa sitä oikeaa joulupukkia tänä vuonna tuuraamalla muutamassa perheessä. 


En nyt saanut tänään(kään) tehtyä niitä joululahjaostoksia loppuun, joten huomenna tiedossa taas shoppailupäivä. Onneksi Leo on tyytyväinen shoppailija. Nyt kun vaunuissa saa istua niin maailma on hirmuisen jännittävä paikka ja ympäristöä on kiva ihmetellä. Huomiseen!

P.s Vielä huominen aikaa osallistua arvontaan.:)

7 kommenttia:

  1. Ihana Matu! <3 Repesin tolle: "mut eikö ookin kiva ajatus!" Ah, mun koko vauvavuosi meni tota ajatellessa... Huoh :D Hävettää melkein myöntää, miten rikkikatkipoikki olin silloin. Huh, onneksi nyt menee kaikin puolin paremmin! :) Ihanaa joulun odotusta teille ihanille! Yritetään treffata jossakin välissä <

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh no, mutta ajatushan se on tärkein! :D Sainpas kun sainkin tehtyä ne nyt kuitenkin, wuhuu! Joo täytyy kyllä nähdä pian <3 Ihanaa joulua teille, pus! :)

      Poista
  2. Hahaa mua niin huvittaa miten kaikki omat hienot suunnitelmat ei ihan toteudukaan, mul on ihan sama ongelma. Mun piti tehdä monelle lahjaks kranssi ja oon saanu vaa yhen aikaseks. Onha täs viel aikaa ku mennään to suoraan lentokentält joulupöytään :D eihän se niin vakavaa jos lahjat tulee jälkikäteen?? Yritän täält Hollannista nyt sit löytää vikat lahjat, argh miks jätän aina viime tinkaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Eihän se nyt niin justiinsa oo! Toivottavasti löydät jotain kivaa sieltä :) ..edes itselle ;) Ai niin mun muuten täytyy varmaan tehdä joku Riviera Maisonin tilaus sulle, eikö se Hollanti oo ihan luvattu maa!? :D

      Poista
    2. Joo täältä ne tulee, mut mä en oo edes käyny niiden liikkeessä koska mul on nyt jo matkalaukku ihan täynnä :D tääl on myös paljon halpis-sisustuskauppoja joista saa samaa tyyliä. Vitsi kun voiski ostaa enemmän mut eihän ne millään mahdu mukaan :/

      Poista
  3. Noi pakettikortit on aivan ihania ♡ Ja mulla vähn sama juttu, piti tehdä vaikka ja mitä lahjaksi sukulaisille mutta ne on jääneet vähän roikkumaan. Tosin olisi tässä vielä vähän aikaa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan tässä ruhtinaallisesti aikaa :D Hyvin ehtii!

      Poista

Kiitos kommentista! ♥