Kaksplus.fi

keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Luukku 16 / Jouluinen (tai ainakin kimaltava) koti

Mä en oo koskaan ennen ollut mikään jouluintoilija. Leo on herättänyt mussa jonkun piilevän tontun, koska ekaa kertaa ikinä meillä on vähän jouluista kotona! Oon kuunnellut joululauluja, leiponut pipareita ja torttuja, sisustanut ja oikeesti intoillut joulusta. Eka marraskuukin meni niin ettei joululaulut ärsyttänyt mua. 

Leo on äidin pikkuapuri ja auttaa sisustamisessa parhaansa mukaan. Meidän minijoulukuusi on hurjan kiinnostava ja sen pallot olisi kivoja leluja. Mun pitää olla kokoajan ihan kärppänä ja silmät selässä ettei mikään ainakaan ihan kamalan kielletty tartu Leon matkaan. Pitäisi oikeasti jo siirtää nää sisustusroinat ylemmäs. Joulukuusikin on ihan vaaravyöhykkeellä. 

Joululahjat edelleen tuottaa mulle päänvaivaa. Joka hitsin joulu mä juoksen kauppoja läpi muiden myöhäisten kanssa. Miksen opi koskaan? Aina kiukuttaa ja ahdistaa se tungos, valitsemisen vaikeus ja toppatakkikansan satunnainen röyhkeys. Mä annankin kuulua jos joku mua suututtaa niin kun esimerkiksi jonossa ohitteleminen. Nää on vakavia asioita. Joululahjat henkeen ja vereen 4real yall! Mulla on kyllä DIY-lahjoihin purkkeja valmiina, mutta en osaa päättää mitä mä niihin nyt sitten laitan. Jos sitä vaikka huomenna alottaisi. Huomenna on aina hyvä päivä.


Joulukuusi löytyi Bauhaussista. Just sopiva kun meille ei oikein isompaa mahtuisikaan. Vieressä on mun yksi päähän pinttymä, eli Riviera Maisonin sivupöytä. Mulla on sellainen ongelma (nää on näitä maailmanluokan ongelmia), että kun mä nään jotain mistä mä tykkään niin en pääse asiasta yli ennen kun se on hankittu. Harmillinen sattuma vaan, että mun kallis maku ei todellakaan käy käsi kädessä lompakon paksuuden kanssa. Sen takia facebookin kirppissivut laulaa usein mun nimeä. Oikeutan itseni ostamaan jotain kivaa jos saan myytyä ensin jotain vanhaa pois. "Kun mä myin vanhan rahin pois niin tavallaan tää maksais 50 euroa vähemmän" - sanoo mun naisen logiikka. Parhaimmillaan jään jopa voitolle! Näinhän se toimii, eikö niin? ;) 





Meidän joulukoristeet ei oo kamalan virallisia. Hopeanauhasta rusetteja ja servettirenkaita... Hopea todellakin on tän joulun väri!





Ruukkukuusen lisäks meillä on maljakossa kuusen oksia. Niistä tulee niin ihana tuoksu! Uusavuttomana mun piti tarkistaa tarvitseeko pelkät kuusen oksatkin vettä. Jos joku ihmettelee samaa, niin joo kyllä ne tarvitsee. Meillä kuolee kaktuksetkin niin ei nääkään varmaan kauaa kestä. Meidän kaktus muuten ihan oikeasti tekee kuolemaa. Se on ihan ruskea. Näköjään mahdottomastakin tulee mahdollista meidän perheessä. ;)



Hopeinen glitterunelmahässäkkäkasvi on kans Bauhaussista. En tiedä mikä sen nimi on, mut nätti se on ku mikä! Mies ei oikein innostunut tästä kun se pölisee glitteriä. Pretty please, jos nyt yhden joulun edes? 

Ja lisää hopeaa...
Semmoisia härpäkkeitä meillä. Kaikki kimaltava on ihanaa! Lisää kerkeää varmasti tulemaan ja pari joulutähteä ja valotkin jäi kuvaamatta. Voisin aikuisten oikeasti kohta tehdä sen kunnon kotipostauksenkin...

8 kommenttia:

  1. hopea on kaunis väri, eikä teillä kimalla yhtään liikaa! :) mä ihastelin tänään lidlissä ikkunatarroja ja kohotarra lumiukkoja ja joulupukkeja, enpä tiennyt että siellä olis myös ihan kuusenkoriste pakettejakin! ostettiin kuitenkin vaan ruokaa enkä edes kinunnut mitään, kunhan fiilistelin. jos sitten ens vuonna hommataan jo oma kuusi :D ja koristeet siihen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siellä on kyl kaikkee kivaa! Toi yhdessä kuvassa oleva valkoinen kuusikin on Lidlistä! Ja niin halvalla kaikkee ::) mäkin haluun joskus sit kun mahtuu ni ihan oikeen kunnon kuusen!

      Poista
  2. Ihana toi minikuusi <3 härpäkkeitä ei o koskaan liikaa ainakaan joulun aikaan hehe! Me ostetaan huomenna kuusi mut pystytään laittaa se vasta joulupäivänä. Mutkun mun on pakko saada kerrankin oikea kuusi kotiin kun se kerta mahtuu!!! Sen tuoksu ja valot ja kaikki on vaan niin kaunista ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan :D Söpö! Mäkin halusin ihan aidon just sen takia kun se tuoksuu niin ihanalta. Ota sitä kuvia teiltä kans kun on kuusi pystyssä! <3

      Poista
  3. Toi kasvi on muutes hopealanka nimeltään! :) Siitä kiva, että vaikka se kuivahtaa, niin sitä ei helpolla huomaa ;) Meillä pari vuotta nyt ollut sama hopealanka parvekelaatikossa, jo ja muut kasvit vaihtuu kauden mukaan (kun en vaan saa pidettyä niitä elossa)!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, hyvä tietää! Ehkä se selviää hengissä meilläkin! ;D

      Poista

Kiitos kommentista! ♥