Kaksplus.fi

torstai 10. joulukuuta 2015

Luukku 10 / Ajatuksia blogista

Nähtiin tänään Leon kanssa blogimaailman kautta tutuksi tullut Petra Sängyn alla -blogista. Niin ja tietysti Petran ihana Tuhina! Petra kutsui meidät Snadi Stadiin, jossa sitten tänään vietettiin muutama tunti. Leokin viihtyi kivasti siellä vaikka tietysti puisto on suunnattu ehkä vähän isommille muksuille. Leo harrasti lempipuuhaansa -lattian nuolemista ja esineiden syömistä. Suuhun päätyi pallomeren pallot ja kaikki kiva käteen sattuva. Petran Tuhina viipotti hienosti tutkimassa paikkoja ja lempparijuttu taisi olla potkuautot. 





Aloin sitten kotimatkalla miettimään miten blogista onkin tullut niin tärkeä juttu. Kaikki alkoi raskausajan pohdinnoista ja siitä kun halusin kirjoittaa itselle tuntemuksia muistiin. Kuvat olivat pieniä ja vähän huonolaatuisiakin kännykkäkuvia ja tärkeimpiä postausaiheita olivat raskausoireet. Ensimmäiset lukijat ihmetyttivät -miksi joku nyt mun jutuista on kiinnostunut? Pian kerroin innoissani miehelle kuinka blogilla on jo 20 lukijaa! Jokainen lukija ja jokainen kommentti oli mulle suuri kunnia ja salaa hiukan ylpeyden aihe. Edelleen on.

Huomasin, että blogin kautta sain hurjasti vertaistukea ja lukijoita alkoi tipahtelemaan aina vain uusia. Innostus kirjoittamiseen kasvoi kun sain niin paljon positiivisia kommentteja ja vinkkejä itseäni askarruttaviin vauvaongelmiin. Ne vauvaongelmat tosin edelleen ihmetyttää mua. Vauvat on mystisiä tyyppejä. Kuka niistä oikeasti ottaa selvää? En minä ainakaan.

Vuosi kului blogin aloittamisesta ja postausaiheet on nykyään jo vähän muutakin kun vauvaelämää. Toki vauva-arki on edelleen se suurin ja tärkein aihe, mutta huomaan välillä kirjoittavani aivan muistakin itseäni kiinnostavista jutuista. Joku ihmeen palo mulla on syttynyt sisustamiseen ja DIY-juttuihin äitiysloman aikana. Välillä yritän myös leipoa. Viimeisestä "leipomuksesta" eli muutamasta kerroksesta mutakakkuja tulikin yllättävän suosittu juttu, kun mua suositumpi bloggaajakin bongasi sen omaan keittiöönsä. (..Teen muuten kakusta jouluversion viikonlopun aikana. Siitä lisää myöhemmin.)

Lukijoita blogille on siunaantunut jo melkein sata ja voi elämä kun mä olen ylpeä! Siis aivan mahtavaa, että mun piskuinen blogi on nykyään jo noin monen ihmisen lukulistalla. Voisin sanoo, että kiitollinensiunattuonnellinen (voi tsiisös), mutta ihan tosi sitä mä oon. Oon kiitollinen siitä, että vaikka kommentteja on tullut jo vaikka kuinka ja monta, niin yksikään niistä ei oo ollut pahantahtoinen tai ilkeä. Oon onnellinen siitä, että vaikka en bloggaa minkään yhteisön tai ringin alla, on mulla jo noin monta ihanaa lukijaa. Siunattukin mä taidan taas olla kun liityin takaisin kirkkoon, heh. Toivottavasti tämä musta lammas ehkä joskus myös pääsee johonkin blogiyhteisön riveihin bloggaamaan. Edelleen tosin vierastan sanaa bloggaaja. Kai mä silti sellainen olen. 

No, mutta lyhyesti ja ytimekkäästi: iso kiitos kaikille, jotka siellä jaksaa olla kiinnostuneita mun postauksista ja kommentoi niin kivoja juttuja! Mä oon oikeasti todella otettu ja iloinen. <3



P.s Muistattehan osallistua arvontaan! Aikaa 13.12 asti. :)

12 kommenttia:

  1. Jee!Onnea 1v. blogille! :) Tää on tosi kiva ja aito blogi! Jatka samaan malliin! :)

    VastaaPoista
  2. Sun blogi on niin kiva, ettei voi olla tykkäämättä! <3

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia ja niin suloinen pieni.♥
    On kyllä ihanaa kun pääsee tapaamaan muita bloggaajia ihan kasvokkain. :) Itsekkin tapasin lauantaina pari ja oli oikein mukavaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Leo on niin<3 Oli kyllä tosi kiva nähdä Petran kans. Tuntui siltä oltais aikaisemminkin nähty. Vaikka blogissahan on tietty jutskattu aikaisemminkin :)

      Poista
  4. Aloin lukemaan blogias, kun olit muistaakseni 4-5 kuulla, ja itse kuulin olevani raskaana. Aktiivisti olen seurannut siitä lähtien :) nyt oma kuuden viikon tuhisia on saapunut syliin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas kiva kuulla :) Onnea ja paljon pusuja sinne teidän tulokkaalle <3

      Poista
  5. Gessleinin rattaista kyselin aikanani ja samanlaiset päätyivätkin myös tähän talouteen omissa väreissään. :) vinkkinä ebay, sieltä tilattiin saksan kautta ja halvemmaksi tuli, toimituskin oli yllättävn nopea, olisiko ollut jopa vain 2 viikko? Lastenvaunu liikkeessä pelottelivat et jos heidän kautta olisi tilannu haluamissa väreissä, niin on gessleinilla pitkät toimitusajat, että ei liian myöhäseksi kannata jättää vaunujen tilausta. Mutta mentiinkin tilaa ebayn kautta, ja ainakin reilusti alle kuukaudessa oli perillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh! Aika kiva! Onhan se aina plussaa kun halvemmalla saa. :) Pitääkin ehkä itekin joskus rohkaistua tilaamaan sieltä tai pistää mies asialle. Oon niin arkajalka ulkomailta tilaamaan mitään :D Gessleinit on kyllä ihan mahtavat vaunut ominaisuuksiltaan, eikä kyllä ulkonäössäkään mitään motittavaa :) Onneksi päätyi silloin meillekin ne vaunut, en oo katunut!

      Poista

Kiitos kommentista! ♥