Kaksplus.fi

maanantai 16. marraskuuta 2015

Tasapaksu arki ja lasi viiniä

Äitiyslomalla jokainen päivä on pääosin samanlainen. Ainakin meillä päivät noudattaa tiettyä kaavaa; herätys, aamupala, leikkiä, päiväunet, puuhailua, lounas, päiväunet, leikkiä, päivällinen, leikkiä, iltapala, kylpy ja nukkumaan. Jokainen aamu alkaa sillä kun Leo herättää mut ja kerron, että sitten mennäänkin keittämään äidille kahvia ja Leolle aamupuuro. Tykkään siitä kun asiat tehdään samalla tavalla. Arkea tai elämää ei voi kuitenkaan suunnitella liikaa. On hyvä, että asiat menee myös omalla painollaan välillä. 

Mun mielestä tää tasapaksu arki on ihan parasta. Toivoisin, että voitais elää tätä nykyistä elämää vähän pidempään. Harmittaa jo valmiiksi, että äitiyslomakin loppuu aikanaan. Maaliskuussa mulla on edessä paluu kouluun. Terveydenhoitajan työharjoitteluita on keväällä seitsemän viikkoa. Loput 8 (tai jotain sinne päin) jätän syksyyn, koska haluun olla Leon kanssa kotona vielä lopun kevään ja kesän. Jotain osa-aikaista työtä tosin varmaan menen tekemään vuoron pari viikkoon, koska lisäraha ei oo pahitteeksi. Ainakaan kun siirryn kotihoidontuelle.


Ens syyslukukauden aikana sitten toivottavasti valmistun. Vaikka valmistunkin ammattiin, en silti tiedä haluanko tehdä niitä töitä. Tuskin ainakaan loppu elämää. Terveydenhoitajan ammatti on tosi hyvä ja kivakin ammatti. Opinnot on ollut todella mielenkiintoiset ja kaikki terveydenhoitajan työnkuvaan kuuluva kiinnostaa mua, ihan niiku esimerkiksi noi vauvat. ;) Mä vaan uskon, että kaipaan lopulta jotain luovempaa. Mun unelmaa olis saada kirjoittamisesta tai näpertelystä ammatti. Jotain luovaa ja lennokasta!


Vauva ei välitä siitä onko lauantai vai maanantai. Joka päivä on vauvanhoitopäivä. Siispä päätin nauttia tästä pimeästä maanantaista kynttilän valossa juoden lasin valkkaria. Kuulostaa ihan hitonmoiselta kliseeltä ja siirappiselta värityskuvalta kun kerron, että tässä mä nyt litkin viiniä kynttilän valossa sohvalle käpertyneenä kirjoittaen uutta postausta. Mut hei äitikin saa nauttia ja nyt vasta Leon syntymän jälkeen näitä hetkiä oikeasti arvostaa. Tämmöset pienet jutut arjessa on ihania. 

(Sitten kulissin takana mä meen ripustamaan pyykit ja käytän Alman ulkona tuolla vesisateessa. Mut vasta kun viinilasi on tyhjä!)


Viihtyykö muut äitiyslomalla hyvin?

6 kommenttia:

  1. Mä rakastan tasaista arkea ilman mitään erityistä! <3 Kiva postaus!

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia ja ihana postaus <3
    Sulle olis muuten haaste mun blogissa :) http://nede93.blogspot.fi/2015/11/10-kysymysta-haaste.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) mä laitan sen pian tulemaan! Kiitos haasteesta <3 vaikutti kivalta!

      Poista

Kiitos kommentista! ♥