Kaksplus.fi

keskiviikko 12. elokuuta 2015

Vauvapäiväkirja

Mä oon yli 3 kuukautta vanha! Äiti sanoo, että oon jo iso poika. Välillä se katsoo mua hassun näköisenä, hymyilee ja itkee samaan aikaan. Hölmö äiti. Oonhan mä oikeasti vielä aika vauva. Ainakin mä teen kaikkia vauvajuttuja vielä ja pidän äidin ja isin kiireisinä. 



Oltiin äitin kanssa neuvolassa viime viikolla. Neuvolan tätsy kehui mua oikein jänteväksi ja vauhdikkaaksi pojaksi. Hienosti kasvan myös. Oon 62 cm pitkä ja 6,4 kg. Sain rokotteita ja niistä mulle nousi lämpö ja olin vähän huonovointinen. Äiti antoi lääkettä ja lohdutti niin se onneksi vähän helpotti! 

En enää malttaisi pysyä paikoillani, vaan kääntyilen ja potkin itseäni eteenpäin. Eilen illalla äiti tuli katsomaan olinko sittenkään nukahtanut pinnasänkyyn kun pidin siellä vähän mekkalaa. Äiti yllättyi kun löysikin mut jalat tyynyllä. Heh heh, pidä varasi äiti, kohta mä lähden ja vauhdilla! Äitin ja isin sängyssäkin mä nukun nykyään keskellä kun oon niin kova potkimaan itseäni eteenpäin. Potkin sitten isiä. ;)

Oon nykyään paljon iloisempi kuin pienempänä. Nykyään itken vaan jos väsyttää tai on hirmuisen kova nälkä. Muuten komentelen äitiä huutelemalla. Äiti näyttää paljon pirteämmältä nyt kun mullakin on parempi olo ja mieli. Äitin mielestä oon herkkä ja nopeasti turhautuva vauva. Liika hälinä ja ihmispaljous saa mut ihan sekaisin enkä oikein osaa nukahtaa. Kukapa sitä nyt osaisi jos on hirveästi katseltavaa? Senpä takia päiväunetkin nukun nykyään rauhoitetusti äitin ja isin sängyssä, ellen sitten ole nukahtanut vaunuihin. Nukahdan parhaiten äitin käsi poskella. Samalla se silittää nenää etusormella ja pitää tuttia mulle suussa peukalolla. Täyspalvelua sen olla pitää, oonhan äitin silmäterä!

Viime viikolla aloin myös naureskelemaan äitille. Se tekee hassuja juttuja niin mä hehetän sille. Meillä on kivaa yhdessä! Mun lempparilelu tällä hetkellä on ehdottomasti liberon kukka. Se on niin hassun näkönen ja mä tykkään jutella sille. Äiti osti mulle kirpparilta kans värikkään lelukaaren josta kuuluu musiikkia. Mä vaan välillä turhaudun siihen jos se ei tee niin ku haluisin. Mulla on kyllä välillä tosi lyhyt pinna ja ärsyynnyn helposti. Mun mielestä oon ihan äitiin tullut siinä asiassa. Kyllä sekin välillä kiukuttelee isille, varsinkin silloin kun se on nälkäinen tai sitä väsyttää -ihan niin ku minäkin!


12 kommenttia:

Kiitos kommentista! ♥