Kaksplus.fi

keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Ristiäiset #1

Meidän pieni nöppönenä on saanut virallisen nimensä! Pohdin hirveästi tulenko paljastamaan nimeä blogissa ollenkaan, mutta miehen kanssa sovittiin sitten, että paljastan ensimmäisen nimen. Toiset nimet jäävät salaisuudeksi. Muutenkin mietityttää kovasti jatkot. Tulenko aina ottamaan blogiin kasvokuvia pojasta, en tiedä? 

Nöpän etunimi päätettiin heti kun hän oli syntynyt. Nimeä pyöriteltiin jo raskausaikana toisena vaihtoehtona Danielin lisäksi. Kun poitsu nostettiin  mun rinnalle synnytyssalissa, oli selvää, että hänestä tulee Leo. Aivan ilmetty Leo, Daniel ei niinkään. Leon kolmas nimi on miehen suvussa kulkeva ja toinen nimi sopi siihen väliin niin kauniisti, että nimiä tulikin kolme aikaisemmin kuvitellun kahden sijaan. 

Ristiäisiä siis vietettiin viime sunnuntaina. Vieraita oli lähemmäs neljänkymmenen ja tunnelma oli oikein kiva. Mä pillahdin itkuun tietysti kirkossa heti ensimmäisten sanojen aikana. Onneksi mun äiti oli huomannut tuoda mulle nenäliinan, olisin muuten ollut sitten räkä poskella. Leo söi pullosta sylikummin (mun isoveli) sylissä melkein koko kirkon osuuden ajan. Toinen kummi (mun lapsuuden ja tietysti loppu elämän ystävä Milla) puristi nyrkissään pukluliinaa valmiusasemissa. Näiden kahden loistotyypin lisäksi Leolla on vielä kaksi kummia miehen puolelta, miehen sisko ja serkku. Leo oli oikein kauniisti, ei puklannut ristiäismekolleenkaan ja syömisen jälkeen naureskeli tyytyväisenä. Puklut tuli tosin sitten mun olan yli seurakuntasalin lattialle ja mun mekolle, mutta mitä pienistä. 

Leo oli syliteltävänä paljon ja vaihtoi syliä moneen kertaan. Hän ei kuitenkaan itkenyt muutoin kuin silloin kun nälkä taas yllätti. Syöminen ristiäisten aikana tapahtui pullosta, koska mun mekkovalinta ei sallinut imetystä kovin helposti ja halusin muutenkin olla läsnä juhlissa koko ajan Leon kanssa. Pullosta syöden tämä kävi näissä puitteissa kaikista helpoiten. Päiväunia Leo nukkui makeasti, vaikka syli vaihtui unenkin aikana. Leo näytti vieraille kaikki parhaat puolensa; jokelteli mummoille ja naureskeli uusille kasvoille.

Kuvia tuli otettua todella paljon. Senpä takia tämäkin postaus tulee kahdessa osassa, jotta tää ei olis kilometrin pituinen kaikista kuvista. Mä kerkesin istua aloillani valehtelematta ehkä 5 minuuttia ja maistoin lusikalliset kaikkea tarjolla ollutta. Muun ajan oltiin kuvattavana ja jutusteltiin vieraiden kanssa. 







Mä näin "painajaista" ennen ristiäisiä siitä, että mies oli ostanut ristiäisiä varten punaisen skragan. Siis apua! Kerroin tän miehelle ja se ei ollut ihan yhtä kauhuissaan ku mä... Se ei ymmärtänyt mun stressin aihetta siitä, kuinka kiva olisi jos sen kravaatti ja Leon asu sopisi yhteen. Ymmärrättehän mun vouhotuksen? Näyttää nyt niin kivalta kun mun miehet sopii yhteen asuiltaan! <3



Seuraavaksi sitten Leon kuulumisia & ristiäisten koristeluista! :)

10 kommenttia:

  1. Onpa pikku Leo ollut komeana! Hyvin sointuu teidän miesten asut yhteen :)

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia <3
    Aivan super ihana nimi pikkuisella :)

    VastaaPoista
  3. Iso poika jo<3 ja söpö nimi:) ja kauniita kuvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, niin on!! Mihin se minimies hävisi? Ja kiitos! <3 :)

      Poista
  4. Heippa, mullakin on tuo ristiäisissä syöttämispulma edessä ensi sunnuntaina. Ostin mekon, missä on mahdoton imettää. Haluisin antaa pullosta, mutta kuinkakohan monta ateriaa se ehtii vetäistä tilaisuuden aikana. Olitko pumpannut vai annoitko korviketta? Ajatus että joudun poistua aina vauvan kanssa imetyksen ajaksi toiseen huoneeseen, ei tunnu kivalta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leo kerkesi syömään 2 kertaa meidän ristiäisissä. Ristiäiset kesti viitisen tuntia. Mulla oli kahdessa pullossa valmiit annokset sekaisin äidinmaitoa ja korviketta (90ml), jotka oli sitten helppo heittää suoraan mikroon. Ja ihme ja kyllä mäkin kestin koko toimituksen ilman pumppausta välissä. :D Leolla iski nälkä heti kun kirkon osuus alkoi niin oli kyllä kiva, että oli se pullo siihen. Se helpotti ainakin meillä huomattavasti, varsinkin kun mä en oikein tykkää imettää ihmisten keskellä. Saati siinä mekossa olis mitenkään onnistunut. :D

      Poista

Kiitos kommentista! ♥