Kaksplus.fi

lauantai 30. toukokuuta 2015

Vauvapäiväkirja

Tänään heräsin yöuniltani 10 aikaan aamulla. Olin kyllä vähän aikaa aamulla aikaisemminkin hereillä, mutta nukahdin nopeasti syömisen jälkeen. Heti herättyäni ilmoitin äidille, että minulla on kamalan kova nälkä. Parhaiten äiti tuntuu reagoivan karjumiseen. Se pistää äitiin kummasti vauhtia vaikka se usein toisteleekin minulle sitä, että meillä on kaikki hyvin eikä minun tarvitse niin kovasti itkeä. Äiti auttaa se sanoo myös usein. 

Söin hartaasti heti herättyäni. Hartaalla tarkoitan sitä, että välillä pysähdyn ihmettelemään maailmaa ja unohdan, että oltiin syömäpuuhissa. Äiti nostaa minut silloin röyhtäisemään ja sen jälkeen usein muistankin, että syöminen jäi kesken ja tahdon lisää. Ilmoitan siitä äidille maiskuttelemalla ja vispaamalla käsiä vimmatusti. Jos äiti ei ihan heti tajua niin "näh" tai "neh" itku auttaa viimeistään. Uskon, että äiti kyllä oikeasti taitaa jo tajuta ainakin useimmiten mitä minä milloinkin haluan itkutyylini ja käyttäytymiseni perusteella. 

Syömisen jälkeen käytiin vaihtamassa vaippa ja sain päivävaatteet päälleni. Äiti tykkää käyttää muutamaa samaa bodya minulla. Ne semmoiset bodyt, jotka pitää pukea pään yli on ihan kamalia! En tykkää pukemisesta ollenkaan. Tänään äiti laittoi semmoisen kivan valkoisen bodyn minulle jota ei tarvinnut pukea pään yli. Äiti kutsui sitä kietaisubodyksi. Kaikista kivoin juttu vaipan vaihdossa on se, että silloin äiti yleensä hieroo jalkojani rasvalla. Se on ihanaa ja silloin rauhoitun. 

Olen useimmiten hereillä 10-13 välillä. Tänään minä tillittelin äitiä pari tuntia aktiivisesti. Minulle jäi vähän ilmaa masuun, jonka takia vaadin äitiä hytkyttämään minua kauan. Jos minut laskee alas liian ajoissa tai huonolla hetkellä niin ilmoitan kyllä heti, että en pidä siitä! Tykkään eniten olla pystyasennossa ja siinä ollessa minua pitää vähän pomputtaa. Se usein helpottaa masuvaivoihin. Äiti yleensä laulaa tai hyräilee minulle silloin kun olen hereillä. Oma laulunsa on myös sille hetkelle kun minä meinaan nukahtaa. 12 aikaan minä nukahdin kun äiti hyräili pii pii pikkuista lintua. Heräsin kuitenkin vielä tankkaamaan maitoa ennen yhtä. Sen jälkeen vaihdettiin taas vaippa. Äiti kutsuu minua välillä kakkakoneeksi. Klo 13 minä aloitin päiväunet joita jäin nukkumaan isin kanssa kun äiti lähti käymään kaupoilla. 

Äiti tuli kotiin 15 aikaan, mutta minä päätin vielä hetken nukkua. Annoin äidille hetken aikaa laittaa ostokset. Nälkä kuitenkin yllätti taas nopeasti, joten heräsin syömään. Söin reippaasti parikymmentä minuuttia ja lupsautin silmäni kiinni. Ei jaksa olla hereillä, varsinkin kun äitin sylissä on niin hyvä nukkua. Ehkä äiti lähtisi työntelemään minua nyt vaunuissa ulos. 


T. Nöppis

16 kommenttia:

  1. Hih, ihana postaus ja ihana kakkakone-Nöppis <3 Vauvat on niiin söpöjä etten kestä!! :D Milloin Nöppis muuten saa nimen? :)

    PS. Voi olla että tää kommentti tuli nyt kahteen kertaan, äsken laitoin kännykällä enkä tiedä tuliko perille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 hehe :D nöppiksellä on jo nimi jonka muutamat jo tietää, mutta se on jäänyt vähän salaisuudeksi :D heinäkuun lopussa pidetään ristiäiset niin sitten se on virallistakin ;)

      Poista
    2. Hih juu utelin tossa pari viikkoa sitten eräältä ;) Ja sanoi että tietää nimen mutten sit viittiny udella enempää ;) Nöppis on kiva lempinimi, mun lempinimi oli koko lapsuuden ja vähän edelleen Nöppeli :D

      Poista
  2. hauskasti kirjoitettu! ihanaa, että vauva-arki on lähtenyt hyvin rullaamaan! :)

    VastaaPoista
  3. Itse suloisuus siellä unilla ♡ Nää on niin ihania postauksia lukea! Kiva,että teidän vauva-arki on lähtenyt rullaamaan hyvin :)

    VastaaPoista
  4. Eikö vaan olekkin :) <3 kiva, että tykkäät lukea! Iloa muillekin :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥