Kaksplus.fi

keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Raskaus & vaatekriisi


(Vaatteita rakastavana) Naisena eläminen on niin vaikeaa! Juuri kun on saanut ihanat sesongin vaatteet kerättyä niin taas vuodenaika vaihtuu ja homma täytyy aloittaa alusta. Lisää tarpeita ilmaantuu sen mukaan kun vaatekuvastoja tippuu postiluukusta. 

Nyt raskauden myötä vaatekriisi on kuitenkin ihan omaa luokkaansa. Vaatekriisiasteikolla ollaan jo pahasti yläkäyrällä. Kuvittelin alkuraskaudessa, että mulla on paljon löysiä ja isoja paitoja, jotka varmasti mahtuu päälle ihan loppuun asti. Ne "isot" paidat on varmastikin kutistuneet vaatehuoneessa, koska ne ei kyllä mahdu mun päälle. Jostain tohon rintojen alle on tupsahtanut tommonen iso pallo. 

Mun sf-mitta kasvaa hienosti ja tasaisesti yläkäyrällä; ollaan sitten paksua mammaa viimeisillä viikoilla. Samaa tahtia sf-mitan kanssa mun vaatekriisi kasvaa. Tällä hetkellä päälle sopivien vaatteiden määrän voi laskea melkein yhdellä kädellä. Se yksi ainoa äitiyspaitakin mikä multa löytyy on jäänyt lyhyeksi (?!).

Tajusin tänään ettei tää vaatekriisi suinkaan lopu synnytykseen. Eihän vanhat vaatteet varmasti mahdu mun päälle saman tien synnytyksen jälkeen kun tota elopainoa on kertynyt muuallekin kun vatsan kohdalle. Eikä se vatsakaan heti vauvan ulostauduttua pienene.

...ja näin hienosti perustelin itselleni uuden tilauksen H&M:än nettikaupasta. ;)
Tilasin ihanan näköiset vaaleat äippäfarkut ja muutaman trikoopaidan. Trikoopaidat on turvallisia, koska niitä voi käyttää raskauden jälkeenkin. En mielellään osta äitiyspaitoja koska niiden käyttöaika on niin lyhyt. Mielummin ostan sitten niitä vaatteita mitä voi käyttää myöhemminkin. Kuvassa olevaa äitiyspaitaa käyn joku päivä hypistelemässä kaupassa. Se on niin nätti, että ehkä sen voisi tilata jos se menis raskauden jälkeenkin kivan näköisenä. Mammafarkut varmaan menee sen ajan synnytyksen jälkeen kun en vielä mahdu omiin housuihin? 

H&M

Tänään on alkoi taas uusi raskausviikko 33+0. Ei enää kauaa laskettuun 29.04! Poika monottaa kivasti kylkiluihin ja hikottelee aika alhaalla jo. Supistuksia ei oo nyt muutamaan päivään tullut kovinkaan paljoa. Varmaan johtuu osittain siitä, että en ole astunut ulos asunnosta sitten lauantain. Nyt on lähinnä vaan selän särkyjä ja kiristävää tunnetta ylävatsalla. Jottei meno kävis kuitenkaan turhan villiksi oon saanut jostain itselleni flunssan. Oon yrittänyt parannella tätä jo sunnuntaista asti. Ei vaan tunnu parantuvan millään... 

16 kommenttia:

  1. Mulla oli vaatekriisi synnytyksen jälkeen ja pelkkä kollari look alko ärsyttää ni shoppailin parit isommat vaatteet mil pärjää siihen asti et laihdun(toivottavasti) takas vanhoihin mittoihin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Mä yritin nyt vähän ennakoida, et josko noi äippäfarkut menee sitten synnytyksen jälkeen kans.. Saa nähdä miten mun mieli sitten muuttuu ;D Mä haluan kans takas omiin mittoihini niin tuntuu jotenkin tylsältä ostaa isoja vaatteita.

      Poista
  2. Pian se vauveli jo syntyyy, kylläpäs aika juoksee <3

    VastaaPoista
  3. Kivaa, että muutkin potee samaa ongelmaa! :D Täälläkin iski hirveä masis eilen kun aloin kokeilemaan vanhoja farkkujani joista tasan yhdet menee enää päälle ja viikkoja kuitenkin vasta 17 takana, eiköhän munkin täydy alkaa kattelemaan noita mammafarkkuja pikkuhiljaa :)) ps. kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiitos! :) ootas vaan..se vaan vaikeutuu kun maha kasvaa entisestään. :D helpommalla tietty pääsis kun raaskis laittaa rahaa äitiysvaatteisiin. En minä vaan :D suosittelen muuten semmosta jatkopalaa niin omiin housuihin saa vähän käyttöikää lisää! Carriwellilla on ainakin sellaset jos kiinnostaa. Mulla on vielä yhdet omat housut tosi hyvät jatkopalan kanssa :)

      Poista
    2. oijjoi, ihan mahtavaa! En ollut edes kuullut tuommosesta, pakko tilata! Kiitti vinkistä! :D

      Poista
  4. Mulla on äitiyspaitoja jos haluut lainata :)

    VastaaPoista
  5. Mää ainakin käytin äitiysfarkkuja hyvän aikaa synnytyksen jälkeen ns. parempina housuina. Suht nopeesti nekin alko valahtaan, mut omiin housuihin ei vielä mahtunu. Onneksi olin ostanut sellaiset, mihin sai vyön, niin taas käyttöikä piteni. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonni hyvä kuulla! Toivottavasti mä selviäisin nyt näillä housuilla mitä on.. :)

      Poista
  6. Argh, tiedän niin ton vaatekriisin! Mulla mammavaatteita on kans yhen käden sormilla laskettava määrä ja ne menee tätä rataa: mekko&legginsit, nahkaleggarit& pitkä paita (ja ne pitkät paidat on yhtäkkiä lyhentyny puolella!!), mammahousut ja trikoopaita. Oikeesti masentava valikoima...tässä ei paljo tyyliä pysty miettimään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kumma kun paidat kutistuu :D ei tosiaan paljon oo tyyliä ajateltu vaan elämä on lökärilinjalla vaan..

      Poista
  7. Mulla on edelleen vaatekriisi, vaikka synnytyksestä on melkein 3kk :D Legginsit ja neule päällä melkein joka päivä..
    Paitsi että, ostin myös noita H&M trikoopaitoja parit raskaana ja niitä käytän edelleen, ovat ihan huippuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah voi ei :D legginssit kyllä on niin mukavuusvaate et ihan mielelläänhän niissä pyörii :)

      Poista

Kiitos kommentista! ♥